Rabu, Jun 27, 2012


Tak payah tungu - tunggu lagi. Saman je Si Fuziah Thoron tu. Kalau kena dek orang zaman dulu, dah lama dah mulut dia kena cili sebab terlalu celupar.

Dia bercakap dah la tak guna fakta. Main ikut sedap mulut dia je bercakap. Bukannya dia pakai kepala otak. Tapi dia pakai Kepala Lutut.

Kalau ikutkan dia, sedap sangat tuduh orang bercuti dengan duit tajaan Lynas. Yang dia pergi ke London tu, guna duit siapa? Mana dia dapat duit nak bersenang lenang?

Dan apa kejadahnya dia buat di Kota London sewaktu Sidang Parlimen sedang berlansung? Apa tujuannya dia kesana? Ada orang suruh dia pergi?

Rakyat Kuantan pilih dia jadi wakil untuk bersuara dalam dewan, bukannya pergi bercuti dan bersenang lenang di luar Negara!!! Bukan suruh dia berseronok - seronok!!!

Dia tuduh dua ADUN yang mewakili majoriti bangsa Cina di Kuantan bercuti di Australia guna duit Lynas tu ada bukti ke? Kalau ada bukti, dedahkan la. Jangan setakat cakap je.

Kalau setakat cakap, semua orang pun boleh buat. Suruh budak tak sekolah pun dia pandai. Tak payah susah - susah dia jadi wakil rakyat nak buat tuduhan macam tu. Duduk je kat rumah lagi bagus dari menyusahkan orang lain!!!
KUANTAN - MCA Kuantan tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan mahkamah terhadap Anggota Parlimen Kuantan dari Parti Keadilan Rakyat (PKR), Fuziah Salleh jika beliau berterusan melemparkan tohmahan dan fitnah kepada Anggota Dewan Undangan Negerinya (Adun) bersabit isu Lynas.

Ketuanya Datuk Ti Lian Ker berkata dakwaan Fuziah dalam sebuah portal berita Free Malaysia Today (FMT) semalam bahawa dua Adun MCA yang bercuti ke Australia atas tajaan Lynas dan sekembali ke tanah air mengatakan bahawa kilang itu selamat, adalah satu fitnah.

"Sebelum ini dia (Fuziah) pernah mendakwa kita (MCA) tidak mengambil perhatian dalam isu Lynas, sedangkan Adun Semambu (Datuk Pang Tsu Ming) sudah menyuarakan kebimbangan rakyat ketika projek Lynas Advanced Materials Plant (LAMP) dibentangkan di sidang DUN pada 2008.

"Ketika itu, Fuziah tidak menyatakan pendirian dan sekarang dia pula yang mendakwa jaguh dalam isu berkenaan. Ini jelas membuktikan, dia hanya mementingkan politik daripada keselamatan rakyat," katanya kepada pemberita di Wisma MCA di sini hari ini.
Ps: Satu laporan Polis telah dibuat terhadap kebiadapan puak - puak Anti Lynas ni. Untuk baca seterusnya, klik kat sini...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping