Rabu, Jun 06, 2012


Semalam Semut keluarkan satu artikel berkaitan dengan sikap Hipokrit Si Biawak Guan Eng ni yang membuktikan dia sememangnya berlidah cabang.

Dia menyelar tindakan Kerajaan Pusat melalui dasar ekonomi yang antitesis kepada teknologi hijau yang mendahului keuntungan dari kesihatan rakyat.
DAP hari ini menyelar dasar ekonomi perdana menteri Datuk Seri Najib Razak yang didakwa antitesis kepada teknologi hijau - keadaan apabila keuntungan diutamakan melebihi kesihatan awam.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata, dengan membenarkan operasi loji tenaga nuklear, nadir bumi dan kompleks petrokimia, kerajaan meneruskan pembangunan ekonomi dengan menggadaikan persekitaran dan kesihatan rakyat. - seterusnya...
Namun, hakikatnya, dia hanya meludah dirinya sendiri apabila Kerajaan Negeri dibawah pemerintahan dia juga bertindak lebih drastik dari itu.

Walaupun secara retoriknya dia telah melancarkan kempen "Cleaner Greener Penang", namun pembangunan yang tidak terkawal menyatakan sebaliknya.

Menyedari hal ini, beberapa NGO tampil membuat bantahan terhadap tindakan tidak bertanggungjawab Kerajaan negeri pimpinan Si Biawak Guan Eng tu.
GEORGE TOWN: The state government has implemented the “Cleaner Greener Penang” initiative but the tropical island-state is suffering from environmental degradation due to rapid growth of the concrete jungle and industrialisation.
Sahabat Alam Malaysia (SAM) president SM Mohamed Idris finds that the beauty of Penang’s natural environment is losing its shine due to the dilapidation of greenery and prevailing pollution.
Low water quality in rivers and sea, mudflats, destruction of mangrove forests and water catchment areas, dwindling fisheries and deterioration of healthy ecosystem are fast becoming hallmarks of Penang.
In view of this, Idris called on the state government and local authorities to stringently enforce the existing regulations.
“SAM and CAP (Consumers Association of Penang) urge the state government to do the needful in ensuring that development does not affect the environment and the lives of local residents,” he said.
Idris, who is also CAP president, said this is the people’s wish in conjunction with World Environment Day.
He urged Chief Minister Lim Guan Eng’s administration to gazette all forests and mangroves as permanent reserved forests, and disallow development projects on hills and agricultural land.
Jika benar Si Biawak ni kata Kerajaan Pusat hanya mengambil keuntungan semata - mata, apa pula tafsiran dia terhadap bantahan yang dibuat oleh NGO ini?

Tidakkah tindakan dia meluluskan pembangunan secara tidak terkawal itu juga satu tindakan bagi meraih keuntungan tanpa mengambil kira kesihatan dan kehijauan alam sekitar?

Jelas, Si Biawak Guan Eng ni bukan sekadar mengakui bahawa dirinya sebagai mahkluk berlidah cabang. Tetapi dia juga umpama Ketam yang mengajar anak. Dia sendiri pun tak betul, lagi ada hati nak kritik orang lain!!! Ceit, Pigidah!!! Dasar Manusia Tak Sedar Diri!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping