Isnin, Jun 11, 2012


Wah!!! Nampak gayanya, Pak Berahim ni cukup bangga dengan Si Biawak Guan Eng ni rupanya. Dia cukup yakin yang Si Biawak tu takkan jadi Perdana Menteri.

Tapi, ada satu perkara yang menghairankan rakyat mengenai isu berkaitan dengan jawatan Perdana Menteri ni sebenarnya. Soalan ini masih tidak dapat dijelaskan kepada rakyat.

Soalnya, Adakah mereka sepakat untuk menolak kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Karpal Whilchar? Bukankah isu itu dibangkitkan oleh Pengerusi DAPigs tu?

Jika ianya dibangkitkan oleh Karpal, kenapa pulak Si Pak Berahim ni hanya sebut nama Datuk Dr. Hassan Ali sahaja? Kenapa dia tak sebut nama Karpal sekali?

Itu satu persoalan yang dibangkitkan. Soalan seterusnya, adakah puak - puak Pakatan Pembangkang ni juga turut menolak kenyataan yang dibuat Karpal sebelum ini?

Menurut keterangan Karpal didalam Mahkamah, Si Ketua Penipu tu jelas telah meliwat Si Mohd Saiful atas dasar suka sama suka.

Maka adakah itu yang menjadikan alasan untuk mereka terus meminggirkan kenyataan yang dibuat oleh Karpal dimasa akan datang?

Jika dilihat dari satu sudut, puak - puak Pakatan Pembangkang ni seolah - olah mahu mewujudkan satu persepsi dimana semua kenyataan Karpal adalah bersikap peribadi.

Demikian juga dengan kenyataan yang dibuat dalam mahkamah dimana dia sendiri mengakui bahawa Si Ketua Penipu tu seorang Peliwat.

Dengan wujudnya persepsi tersebut, maka ia akan memudahkan kerja mereka untuk menolak dakwaan yang dibuat ke atas Si Ketua Penipu tu.

Lepas ni, kalau orang kata Karpal tuduh Si Ketua Penipu tu meliwat, mereka akan jawab, "Itu hanya pandangan peribadi Karpal." Kan mudah?

Berbalik kepada persoalan mengenai isu jawatan Perdana Menteri ni tadi. Bagaimana mungkin Pak Berahim yakin dengan Si Biawak Guan Eng tu?

Soalan rakyat ialah mengenai siapa pula yang akan jadi Timbalan Perdana Menteri nanti? Kebiasaannya, TPM akan menggalas tugas PM sewaktu ketiadaannya.

Jadi, secara tidak lansung, Si Biawak tu masih lagi mempunyai peluang untuk jadi PM walaupun dia tidak memegang jawatan tersebut.

Contoh yang jelas kita boleh lihat di Perak dimana DAPigs hanya mempergunakan Si Nizar Lilin sebagai Menteri Besar Boneka sedangkan mereka yang pegang kuasa.

Jadi, adalah tidak mustahil perkara tersebut bakal berlaku dalam pemerintahan mereka kelak dimana Si Ketua penipu tu jugak hanya sekadar Boneka sahaja.

Malah, dalam sejarah juga turut pernah berlaku dimana Timbalan Perdana Menteri memangku jawatan Perdana Menteri buat satu jangka waktu yang lama.

Maka, untuk menjadikan kenyataan Si Pak Berahim ni sebagai satu langkah bagi meyakinkan rakyat adalah tidak munasabah. Maklum la. Semua orang pun tahu yang diorang ni Pakatan Penipu Rakyat!!! Dah memang itu je kerja yang diorang tau buat!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. antara BN dengan PR sebenarnya berbeza.BN adalah KOMPONEN PARTI dan ada bendera[berlambangkan dacing].jika komponen parti ada bendera bererti ia adalah penaung kepada parti2 lain dan kumpulan parti2 ini mesti ada KETUA dan UMNOLAHketuanya.parti2 lain seperti MCA,MIC dan parti2 komponen lain berada dibawahnya.jika BN menang pemimpin UMNO mesti menjadi PERDANA MENTERI.itu adalah prasyaratnya.tapi komponen PR tak ada bendera.yang ada cuma bendera parti masing2 aje.jadi parti2 pembangkang tak ada penaung.PR hanya perkataan dimulut saja dan ianya tidak termaktub secara resmi.perkataan PR cuma nak mengelirukan rakyat negara ini saja.jadi parti PR sebenarnya sendiri2.sebelum PRU mereka bergabong selepas PRU mereka sendiri2.contohnya penang DAP perintah.selangor PKR perintah kedah dan kelantan PAS perintah.kalau PR menang dalam negara MALAYSIA parti pembangkang mana pula yang memerintah.DAP takkan lepas peluang.ini yang orang melayu ingat.

    BalasPadam
  2. Ramai orang mengutip kapas
    Dia seorang mengutip sampah
    DAP memang x percayakan PAS
    PKR pula bermoral rendah.

    BalasPadam
  3. Timbang ikan dengan dacing
    ikan siakap berat sekati;
    Banyak parti sedang memancing
    BN juga pilihan hati.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping