Sabtu, Julai 07, 2012


Apa istilah paling tepat jika dikaitkan dengan 'Makan Suap' ni? Sudah tentu la korang akan kata ianya tindakan rasuah. Tapi, macam mana pulak dengan 'Suap Berita'?

Apa pulak tindakan yang sewajarnya diambil serta dikenakan bagi orang yang suka 'menyuap' yang bukan - bukan kepada orang luar ni?

Adakah tidak wajar kita gelarkan manusia seumpama itu sebagai satu tindakan Pengkhianatan terhadap Negara dan rakyat Malaysia secara keseluruhannya?

Kalau maklumat atau berita yang disuap tu benda yang betul, tahan jugak la. Ini tidak. Semuanya menipu belaka. Semuanya auta Si Ketua Penipu tu je.

Lagi pun, kita bukan tak kenal dengan sikap keji Si Ketua Penipu tu. Dia memang suka menipu. Bukan setakat di Malaysia je dia menipu. Habis satu dunia pun dia tipunya jugak!!!

Kalau orang macam ni la jadi pemimpin Negara dimasa akan datang, memang jahanam la!!! Tak dapat nak dibayangkan apa lagi benda buruk yang dia akan buat kelak. Tu pun belum jadi PM, dah macam - macam dia buat. Kalau jadi nanti, habis la jawabnya!!!
BAGAN DATOH 6 Julai - Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, beberapa berita negatif mengenai Malaysia yang disiarkan media Indonesia telah disumbangkan oleh Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu mempunyai kenalan di Indonesia termasuk dalam kalangan pengamal media yang membolehkannya menyalurkan berita negatif mengenai Malaysia.

"Selama ini gambaran yang diberikan kepada media Indonesia datang daripada Anwar. Berita-berita negatif (mengenai Malaysia) disumbangkan oleh Anwar, padahal apa yang (sebenarnya) berlaku (di Malaysia) tidak sebegitu keadaannya," katanya kepada pemberita selepas majlis pecah tanah projek jalan dari Kampung Sungai Dulang ke Kampung Sungai Ipil di sini, hari ini.

Ahmad Zahid yang juga Naib Presiden UMNO berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai lawatannya bersama Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin ke Jakarta, Indonesia Selasa lalu.

Kata beliau, Anwar tidak sepatutnya memberikan gambaran negatif mengenai Malaysia kepada media Indonesia kerana ia boleh mencetuskan kekeliruan di antara kedua-dua negara.
Ps: Kalau apa yang dinyatakan oleh Datuk Seri Zahid Hamidi ni tak betul, Si Ketua Penipu tu berani tak ambik tindakan? Kalau tak berani, maknanya betul ala dia suka buat cerita buruk pasal Malaysia di negara luar!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping