Sabtu, Julai 07, 2012


Seperti mana yang dibangkitkan semalam, hubungan diantara puak - puak DAPigs dalam skandal Talam Corps ini mula menjadi tanda tanya.

Kenapa pulak diorang yang beria - ia mahu melondehkan pendedahan yang dibuat oleh MCA mengenai penyelewengan yang dilakukan oleh Kerajaan PKR Selangor?

Tambah menghairankan, dakwaan yang dibuat oleh Si Tony Puaka dalam satu sidang media semalam tidak menjawab lansung persoalan yang dibangkitkan.

Apa yang disoal oleh pihak MCA ialah mengenai penggunaan duit Kerajaan Negeri bagi menyelesaikan masalah syarikat Talam Corps. tu sahaja.

Namun, Si Tony Puaka tu hanya mahu membangkitkan beberapa kesilapan fakta yang didedahkan oleh MCA. Ianya jelas tidak menjawab isu skandal tersebut.
Sambil menolak dakwaan Chua bahawa penstrukturan semula hutang Talam oleh kerajaan seclangor merupakan bailout (langkah menyelamatkan), Pua berkata syarikat itu sebenarnya menyelesaikan penstrukturan kewangan yang diminta Bursa Malaysia pada Julai 2009.

"Ia berbulan-bulan sebelum kerajaan negeri terlibat sama, iaitu pada penghujung tahun itu," tambahnya.
Persoalannya, adakah kemungkinan pihak DAPigs sendiri mempunyai kepentingan dalam isu berkaitan dengan Talam Corps yang ditukarkan nama kepada Trinity Corps. Bhd?

Adakah DAPigs mempunyai kaitan secara lansung dalam 'Bailout' yang didedahkan oleh MCA sebelum ini? Persoalan ini telah menimbulkan tanda tanya dikalangan rakyat.

Apa yang sepatutnya dilakukan oleh pihak Kerajaan PKR Selangor adalah untuk mendedahkan kaedah mereka menyelesaikan hutang Talam Corp.

Rakyat nak tahu macam mana diorang kata yang diorang berjaya selesaikan hutang tersebut seperti yang dijanjikan oleh Si Khalid Gagap dua tahun lepas. 

Bukannya nak tau kesilapan fakta dalam pendedahan tersebut. Walaupun Si Tony Puaka tu dedahkan kesilapan tersebut, ia masih tak mampu nak jelaskan penyelewengan yang berlaku.

Kalau sebelum ini, diorang jugak yang beria - ia buat dakwaan terhadap orang lain. Bila dah kena batang hidung sendiri, sibuk nak cari kesilapan orang pulak!!! Sendiri bikin, sendiri tanggung la woi!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping