Selasa, Julai 03, 2012


Hah!!! Pelik tak tajuk kat atas tu? Dah tentu korang pelik bila sebilangan artis yang mula menjejakkan kaki dalam dunia Politik dikecam hebat.

Pelik sebab diorang tidak dikecam oleh pihak Barisan Nasional atau blogger - blogger Pro BN. Sebaliknya, diorang dikecam oleh pihak mereka sendiri.

Kalau di Pahang ni, blog Pro Pakatan Pembangkang pernah menyuarakan ketidak puasan hati ekoran kedudukan istimewa yang telah diberikan kepada artis - artis ni.

Tapi, spekulasi mengatakan yang mereka dikecam oleh blog tersebut adalah kerana blogger tu dipinggirkan oleh parti Politik Pembangkang. Itu sahaja kesnya.

Walaubagaimana pun, ada lagi seorang aktivis Pakatan Pembangkang yang turut mengecam tindakan artis yang hanya sekadar tahu berceramah sahaja.

Dia menyifatkan tindakan seumpama itu hanya membazirkan masa dan merugikan bakat seni yang ada pada artis berkenaan.
PETALING JAYA: Pakatan Rakyat tidak sepatutnya mengajak artis berceramah kerana ia hanya mensia-siakan bakat seni mereka, kata kartunis politik Zunar.
Menurut beliau, Pakatan gagal mengambil peluang mengembangkan bakat artis yang menyokong Pakatan dengan membiarkan mereka berceramah hampir setiap malam.
“Namun begitu, ceramah berterusan tidak wajar terjadi. Pakatan tidak sepatutnya mengajak artis berceramah kerana ia bererti mensia-siakan bakat seni para artis tersebut,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Merugikan bakat yang ada? Kalau la artis yang masuk Pakatan ni berbakat, sudah tentu diorang akan dipanggil untuk berlakon, menyanyi dan sebagainya.

Kalau yang betul - betul berbakat tu, duduk kat rumah pun boleh dapat duit. Tapi yang dok masuk Pembangkang ni semuanya artis - artis yang dah tak laku.

Bila dah tak laku dan nama diorang tak semahsyur dulu, diorang cari la cara lain untuk mempopularkan diri masing - masing. Itu je sebab kenapa diorang join Politik ni.

Kalau sebab lain tu ada la jugak. Tinggal lagi, belum masa untuk didedahkan semua tu. Apa yang pasti, kehadiran mereka ni hanya memberikan kesan negatif kepada Pembangkang.

Kalau dah orang yang menyokong Pakatan Pembangkang tu sendiri pun tak suka artis ni dipergunakan untuk berceramah, yang orang lain apatah lagi!!! Bertambah la menyampahnya diorang!!! Korang fikir la sendiri!!!
Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. Artis masuk umno boleh pula..artis masuk pas pkr dap ke biar la
    umno haprak pi lingkup la

    BalasPadam
  2. Uik? Marah nampak? UMNO tak marah pun artis tu nak masuk parti apa. Yang marah puak - puak Pakatan Pembangkang tu sendiri.

    Yang Tanpa Nama 3:48 nak marah UMNO ni pasal apa pulak? Pegi marah kat puak - puak Pakatan sendiri la...hehehehe...

    BalasPadam
  3. Jgn marah...nanti kena jual..hahahaha PKR mengong

    BalasPadam
  4. Ala biarlah dia org ceramah dpt duit mekakn artis hujung senja dah tak laku dpt ceramah ada juga job

    BalasPadam
  5. Masuk parti mana pun takpa asal profesional,jgn emosional.senyap-senyap sudah,jgn menunjukkan kebodohan diri sendiri.

    BalasPadam
  6. niat d hati ..lain
    ckap d mlut ..lain...
    tnjuk d plakuan ..lain...
    matlamat akhir jgk ..lain, hnya empunya diri yg tau sbnar benda yg diinginkn e2 dsbalik sgla ..klainn.. krn tntu sj bkpentingn utk bssah-pyh gtue skali smbunyikn..

    BalasPadam
  7. klik link ni masuk says.com aku..then register sure berbaloi
    http://pejuang13.says.com/recommendations/world-of-tanks-2

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping