Sabtu, Julai 07, 2012


Herankan. Kenapa pulak diorang ubah nama syarikat Talam Corp. kepada Trinity Corp. Bhd? Bukan ke nama Trinity tu ada kaitan dengan Kristianisasi?

Kebetulan pulak bila ADUN dan wakil rakyat Selangor kebanyakkannya terdiri dari kalangan mereka yang beragama Kristian seperti Terasa Cork tu.

Jadi, adakah ini juga satu usaha mereka untuk mengkristian syarikat - syarikat GLC yang ada dalam Malaysia? Dan adakah pemimpin - pemimpin DAPigs juga terlibat dalam skandal Talam ni? Jawab Khalid, jawab!!! Jangan tau nak saman je kerjanya!!!

Kenapa semua pihak masih guna nama Talam Corporation dan dalam bracket ditulis currently known as Trinity Corporation?

Sepatutnya mengikut konvensyen korporat, patut diguna nama sekarang iaitu Trinity Corp.

Adakah ada pihak cuba mengelak kontroversi kerajaan Selangor berurusniaga dengan syarikat yang berlambang salib dan konsep Father, Son and the Holy Ghost disebalik nama Trinity?

Ada pihak media pasti mahu mengelakkan dari isu ini tersimpang menjadi isu ugama dan kekalkan kerajaan Selangor salahguna kuasa.

Isu salahguna kausa ini sedang dibincangkan oleh pelbagai pihak. Baca Sel13 sini.

Kami tertarik dengan tulisan Raja Petra di Malaysia Today sini. Katanya ada pihak dah buat salah masa dalam UMNO dan mahu cucikan kekotoran yang tertinggal apabila mereka lari ke PKR.

Dari laman Malaysia Today, kami terjumpa laman Anil Netto.com sini.

Blog ini memberitahu bahawa Talam pernah mengeluarkan preference shares, loan stock dan instrumen pinjaman Islamik sejumlah RM423.4 juta kepada Abrar Discount. Pendik kata, mereka berhutang sebanyak itu melalui capital market. kepada Abrar Discount

Ah! Jumpakan Talam berhutang dengan Abrar yang dipunyai oleh Grup Anwar Ibrahim; Rahim Ghouse dan Wan Hasni. - sumber
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping