Jumaat, Julai 06, 2012


Uik!!! Pelik jugak dengan perangai puak - puak DAPigs ni. Bukan ke diorang selama hari ni cukup benci dengan pihak media?

Bukan ke diorang selalu kata yang pihak media ni hanya perkakas dan pencacai je? Jadi, kenapa pulak diorang nak marah bila tidak ada siaran lansung ditayangkan?

Si Biawak tu hari ini kata, dia cukup kecewa apabila debat diantara dia dengan Datuk Seri Chua Soi Lek tidak disiarkan oleh pihak Astro.

Kot kalau disiarkan sekali pun debat tu, bukannya mendatangkan sebarang manfaat pun. Setakat dia nak bangga gambar dia keluar TV je sebenarnya.

Itu pun untung lagi la kalau Astro nak siarkan siri debat tu. Kalau tak siar lansung, baru padan muka. Apa pun tak dapat!!!
KUALA LUMPUR – Parti DAP mendakwa berasa terkejut dengan keengganan Astro Awani membuat siaran secara langsung debat antara Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng dengan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek pada 8 Julai ini.
Guan Eng mendakwa, Astro sebelum ini telah menyatakan persetujuan untuk menyiarkan debat secara langsung tersebut tetapi kemudian membuat keputusan untuk membuat siaran tertunda.
“DAP kesal siaran tertunda ini tidak akan memberi keadilan bagi meningkatkan kesedaran awam dan perbincangan umum. Tidak ada alasan komersil oleh Astro untuk tidak menyiarkan debat ini secara langsung kerana ia akan menaikkan `rating’ penonton Astro,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.
Guan Eng mendakwa, penjelasan Astro bahawa mereka memerlukan masa untuk menyediakan sarikata menyebabkan siaran langsung tidak dapat adalah tidak logik.
Dakwa beliau, alasan untuk mengadakan siaran tertunda kerana debat diadakan pada sebelah petang sedangkan pada waktu itu kebanyakan rakyat Malaysia tidak berada di rumah juga tidak berasas.
Dakwanya, jika alasan itu diguna pakai maka Astro sewajarnya menghentikan sebarang siaran program antara pukul 2.30 hingga 4.30 petang pada setiap hari.
“Astro hanya boleh membuktikan komitmen laporan tidak berat sebelah dengan menyiarkan siaran langsung debat antara saya dan Soi Lek pada 8 Julai ini,” dakwanya lagi. – mynewshub.my
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping