Ahad, Julai 01, 2012


Meskipun dihujani dengan pelbagai kutukan dan desakan meletak jawatan dari para pemimpin serta ahli PKR, Si Minah Muka Berminyak “tebal kulit muka”nya.

Dalam kenyataan terbaru, dia menegaskan bahawa Khalid mempercayainya, malah menyerahkan lebih banyak tugasan untuk menguruskan hal ehwal Kerajaan Negeri.

Si Minah Muka Berminyak tu dikecam ekoran tindakannya menyalahguna Kepala Surat Kerajaan Negeri itu dan memberikan kontrak kepada firma guaman anak buah dia.

Antara yang dikatakan sangat marah terhadap Si Minah tu ialah kumpulan pro-Azmin, termasuk Shuhaimi Shafie yang menyelar tindakan tersebut.

Dari apa yang didengar, pihak tertinggi PKR telah bermesyuarat dan Si Minah Muka Berminyak tu dijangka akan meletak jawatan selepas dipujuk oleh Kak Wan Omega.

Persoalannya, mengapa hanya dia saja yang didesak untuk berundur? Apakah kerana dia seorang wanita yang tidak bersuami maka dia boleh diperkotak-katik dan diserang sebegitu?

Memang benar Faekah “tersalah langkah” dan “langkah silap”nya itu telah berjaya dihidu oleh kroni-kroni Azmin Ali di Selangor.

Dan memang tidak dapat dinafikan ia menjadi ‘point” untuk mengenakan dia yang merupakan seorang yang dipercayai oleh Khalid Gagap dan kroni-kroni Kak Wan Omega.

Sebenarnya, kesalahan Faekah itu dikatakan amat kecil berbanding ramai lagi kroni Si Ketua Penipu tu yang telah mengambil kesempatan membolot projek yang lebih besar.

Antaranya ialah projek-projek membabitkan pasir, perumahan, tanah dan projek-projek besar yang membabitkan urusan bernilai ratusan juta ringgit. 



Kalau projek harga berbilion, selalunya ia hanya diberikan kepada Si Ketua Penipu tu sahaja sebab memandangkan gajinya hanya RM1 di Selangor, bukan?

Sewajarnya untuk berlaku adil dalam hal ini, PKR sepatutnya menyerang DAP yang telah mengaut hampir semua projek-projek di Selangor melalui sistem “tender proksi terancang”.

Mujurlah Si Teoh Beng Hock tu dah mati. Jika dia masih hidup, rasanya tidak kurang dari empat ADUN DAP di Selangor yang akan berjaya di heret oleh SPRM ke mahkamah.

Jadi, jika dilihat mengenai kontrak guaman PNSB yang “disebat” oleh anak saudara Faekah dan dibandingkan dengan kontrak-kontrak yang lebih lumayan yang diperoleh oleh kroni-kroni Azmin dan DAP, rasanya ia sangat berbeza nilainya!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping