Jumaat, Julai 20, 2012


Ya!!! Memang tak de gelaran lain yang wajib diberikan kepada Si Rafizi Jambu tu selain dari Kaki Fitnah Nombor Satu Malaysia.

Kerja dia tak de lain selain daripada membuat cerita yang bukan - bukan tanpa bukti yang sah. Setakat cakap kosong je kerjanya.

Agaknya, memang dah menjadi norma puak - puak Pakatan Pembangkang ni kot suka buat cerita tanpa merujuk kepada mana - mana fakta terlebih dahulu.

Kalau tengok cara bercakap pun, main ikut sedap mulut dia je. Nampak sangat yang dia tak pakai Kepala Otak. Banyknya dia pakai Kepala Lutut.

Sebelum ni, Si Rafizi Jambu tu dah buat laporan Polis berkaitan dengan projek jajaran Ampang yang melibatkan Perdana Menteri.

Si Rafizi jambu tu kata, PM dengan jelas telah menyalahgunakan kuasanya dengan turut masuk campur dalam urusan penganugerahan projek tersebut.

Bila pihak Polis siasat perkara tu, Si Rafizi Jambu tu pulak yang marah sebab Polis tak siasat PM. Sebaliknya, Polis siasat dia sebab dia ada dokumen kerajaan.

Tindakan Polis tu betul sebab macam mana pulak dokumen tu boleh ada pada dia sedangkan dia bukannya Kakitangan Kerajaan. Persoalan tu yang dia tak dapat jawab.

Jadi, wujud kemungkinan yang ada dikalangan kroni dia yang GAGAL mendapatkan projek tersebut. Tak puas hati punya pasal, dia bagi dokumen tu kepada Si Rafizi.

Tinggal lagi, Si Rafizi tu tak sikit pun buat kerja rumah sebelum membuat laporan Polis tersebut. Mana tidaknya. Projek tu masih lagi diperingkat penilaian.

Macam mana dia boleh tuduh PM masuk campur sedangkan memang bidang kuasa PM sebagai Pengerusi untuk meluluskan projek tersebut?

Tambahan pulak, projek tu pun masih belum diberikan kepada mana - mana syarikat. Ianya masih diperingkat penilaian. 

Macam mana Si Rafizi tu boleh tuduh PM menyeleweng dan menyalahgunakan kuasa? Bukan ke itu bukti yang jelas bahawa Si Rafizi ni setakat pandai buat fitnah?

Nah!!! Sekarang pihak Polis boleh ambik tindakan terhadap Si Rafizi Jambu tu sebab dia dah buat laporan palsu sebelum ini kepada pihak CIDB.

Dia sepatutnya dikenakan tindakan kerana memberikan maklumat salah kepada Polis dan membuat fitnah kepada Perdana Menteri. Kalau tak de tindakan, dah tentu dia akan buat benda yang sama dimasa akan datang. Maklum la, Kaki Fitnah!!! Dia bukan ada kerja lain!!!
KUALA LUMPUR: Dakwaan dalam media yang mengatakan Perdana Menteri, yang juga Menteri Kewangan, campur tangan dalam pemberian projek lanjutan Transit Aliran Ringan (LRT) Laluan Ampang tidak berasas dan tidak patut.
Sebaliknya, kerajaan masih dalam proses melaksanakan kajian usaha wajar projek bernilai berbilion ringgit itu, kata Pengurus Media Syarikat Prasarana Negara Bhd (Prasarana), Azhar Ghazali, dalam satu kenyataan, Khamis.
"Sebagai Pengerusi bagi pemberian tender melebihi RM300 juta, Perdana Menteri, yang juga Menteri Kewangan, berkewajipan menimbangkan semua cadangan dan memutuskan bersama dengan ahli jawatankuasa mengenai pemberian projek itu atau mendapatkan lebih banyak penjelasan jika perlu daripada tender berkenaan.
"Adalah tidak adil menyalah tafsir proses yang wajar dengan menggunakan istilah seperti "campur tangan" sedangkan jawatankuasa itu diberikan kuasa untuk membuat keputusan yang perlu," katanya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping