Jumaat, Oktober 05, 2012


Ish!! Apa Gilanya Si Assmin Ali ni? Kenapa pulak dia sibuk - sibuk nak desak Si Khalid Gagap tu wujudkan jawatan Timbalan Menteri Besar Selangor ni?

Takkan dia nak suruh Si Khalid Gagap tu jadi Timbalan Menteri Besar je selepas Pilihan Raya Umum yang akan datang? Mentang - mentang la dia nak jadi MB ye tak.

Tapi heran jugak. Si Assmin Ali tu tak tau ke yang selama hari ini jawatan Timbalan Menteri Besar Selangor ni memang dah wujud? Dah 4 tahun lebih dah memerintah.

Cuma jawatan tu tidak la mengikut Perlembagaan Selangor yang memerlukan kuasa DYMM Tuanku Sultan untuk membuat perlantikan. Cukup sekadar Si Khalid tu sahaja.

Kalau kita tengok, siapa yang paling berkuasa di Selangor selepas Si Khalid Gagap tu? Dah tentu la Si Minah Muka Berminyak tu.

Bayangkan. Orang yang amanah tak boleh nak dedahkan dokumen sulit kepada umum kecuali dengan kebenaran atau dalam keadaan yang tertentu.

Walaupun dia Menteri Besar, dibawah OSA perkara tersebut tidak boleh dilakukan. Tapi, Si Faekah tu suka - suka hati dia je dedahkan dokumen tu dan bawak ke merata tempat.

Maknanya, Si Faekah ni lebih besar kuasa yang dimilikinya sampai dapat melangkaui kuasa yang dimiliki oleh seorang Menteri Besar.

Jadi, secara tak lansung, Si Faekah ni merupakan 'Timbalan Menteri Besar Selangor' yang tidak dilantik. Itu pasal la dia meroyan tak tentu arah bila Si Assmin tu kata Khalid tak jadi MB dah lepas ni. Dia takut jawatan dia hilang!!!
Game politik di Selangor menjadi semakin menarik. Rakyat Selangor, pengundi di Selangor, pastinya rasa sangat teruja dengan permainan politik yang semakin penuh liku di Selangor. 

Game politik DAP straightforward. PAS pun begitu. Lagipun PAS memang tak ada daya pun nak menentang arus. Untuk cari makan, parti alim ulama’ (kononnya) akan ikut sahaja.

Tapi kita jangan lupa, dalam game politik di Selangor ini; PAS dan DAP pun pandai. Mereka akan ikut siapa yang kuat. Siapa yang ada pengaruh – DAP dan PAS di Selangor akan follow. Macam Radio Sinar – i follow.

Yang menariknya adalah permainan dalam PKR. Luar biasa. Kalau mengikut arus yang ada sekarang, Anwar sendiri tak ada kuasa nak menahan. Sangat gila. 

Tiap-tiap malam ada mesyuarat konspirasi. Yang letih blogger macam kita ni. Letih tak tahu nak ikut yang mana satu.

Di kalangan rakan-rakan rapat Azmin, sudah membisikkan kepada Azmin – ada satu lagi RUANG yang boleh digunapakai untuk tekan dan henyak politik Khalid Ibrahim. 

Antara yang dicadangkan adalah, agar Khalid menggunakan provision Perlembagaan Selangor yang membenarkan Duli Tuanku mewujudkan jawatan TIMBALAN MENTERI BESAR. Hanya Duli Tuanku yang boleh beri endorsement jawatan ini. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Nak jadi apapun kena bukti dahulu.
    Kalau perselisihan keluarga pun tak dapat
    di selesaikan, masakan nak selesaikan
    politik demokrasi yg tentu ada pelbagai
    pendapat dan tentangan.
    Kalau ibu tak terbela,
    Masakan ibu pertiwi boleh juga dibela.
    Harap faham ungkapan ini
    sebelum terlambat.
    Jangan jadi orang di Pulau Pinang.
    Tiada siapa datang membela.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping