Isnin, November 12, 2012


"Justeru seorang Muslim semenjak lahir tidak berhak menukar agamanya atau murtad. Ia adalah satu
penderhakaan dan penghinaan terhadap Tuhannya, agamanya, ibu bapanya dan juga masyarakat. Ia telah sengaja mendatangkan kesusahan dan fitnah terhadap agama Islam dan penganutnya.

"Jika dia keliru dan was-was dengan agamanya akibat sebab-sebab peribadi dan tertentu yang boleh menyebabkannya menyimpang daripada landasan istiqamah masyarakat Islam di sekelilingnya, maka dia mestilah merujuk atau dirujuk kepada masyarakatnya itu yang diwajibkan oleh agama untuk berperanan dan bergandingan menjaga agama dan iman setiap individu Muslim di kalangan mereka," kata Nik Abduh. - SUMBER
Demikian yang dinyatakan sendiri oleh anak kepada Nik Aziz dalam blognya berkaitan dengan isu murtad yang timbul baru - baru ini.

Bila baca kenyataan tersebut, terdetik dalam hati ini satu persoalan. Adakah Si Nurul Izzah tu lahir ke dunia ni tanpa sebarang agama?

Atau adakah anak - anak dia jugak dilahirkan ke dunia ini tidak dalam keadaan Islam seperti orang - orang Melayu yang lainnya?

Jika satu hari nanti, apabila anak - anak Si Nurul Izzah tu dah besar dan mempunyai hak mereka sendiri, Adakah dia akan membenarkan mereka untuk memilih agama mereka?

Kalau satu hari nanti, anak dia datang dan kata; "Mama, saya nak masuk Kristian." Bagaimana reaksi dia terhadap kenyataan tersebut? Adakah dia akan membenarkannya?

Tak terfikir ke dek Nurul Izzah ni tentang perkara - perkara tersebut sebelum dia meluahkan jawapan kepada soalan yang diajukan sebelum ini?

Kalau orang lain, ada otak, ada akal yang waras dah tentu dia terfikirkan senario - senario sedemikian dan berusaha untuk mencegahnya daripada berlaku.

Tetapi, bagi puteri kesayangan Si Ketua Penipu ni, benda macam tu tak pernah terlintas dalam fikiran dia sebab dia mengamalkan dasar terbuka dalam kehidupan. Agaknya, anak - anak dia lahir semuanya Athies belaka. Tak de agama!!!

Ps: Jangan marah ye Nurul sebab blog ni hereta anak dia dalam Politik. Kalau nak marah, marah la pada Si Rafizi Jambu tu. Dia memang suka heret anak orang dalam Politik.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. "mama...ngape Atuk buat boleh...." mungkin ini juga yang diucapkan oleh anak nurul izah sewaktu dia ditegah melakukan sesuatu yang tak disukai oleh mamanya..

    BalasPadam
  2. Mama, sy besar nak jadi mcm atokla....xyah pakai baju,,,,, best..semua org suke tgk...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping