Jumaat, November 09, 2012


KUANTAN - Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob berkata syarikat memproses nadir bumi, Lynas Advanced Material Plant (LAMP) atau Lynas perlu diberi peluang sebagai sebuah syarikat yang melabur dalam bidang yang penting bagi menjana ekonomi negara.

Beliau berkata Lynas adalah sebuah syarikat yang selain memberi pendapatan kepada ekonomi negara ia turut memberi peluang ekonomi dan pekerjaan kepada rakyat setempat dan juga negeri Pahang.

"Isu Lynas adalah isu ekonomi yang kemudiannya bertukar menjadi isu alam sekitar, kemudian menjadi isu politik dan akhirnya ia menjadi isu undang-undang.

"Dengan keputusan mahkamah hari ini elok kita beri peluang kepada Lynas membuktikan ia sebuah syarikat yang berwibawa dan melabur dalam bidang yang mustahak untuk negara," katanya menerusi khidmat pesanan ringkas (sms) kepada Bernama di sini Khamis.

Beliau mengulas mengenai keputusan Mahkamah Tinggi di sini hari ini yang menolak permohonan injunksi interim Lesen Operasi Sementara (TOL) terhadap Lynas oleh tiga penduduk Kuantan. - BERNAMA


Ps: Kalau tak mengabihkan masa buat kerja - kerja bodoh, apa lagi yang puak - puak Pakatan Haramjadah ni mampu buat? Dalam tido pun diorang sanggup menipu. Inkan pulak kalau tengah berjaga!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping