Jumaat, November 09, 2012


Agak heran jugak bila kita tengok Mat Rempit ni. Sejak kebelakangan ni suka sangat dia dengan 'Awek Cun' ni. Pasal apa ye?

Kalau tidak, sebelum ni dia dah duduk diam je. Mungkin sibuk dok merempit kat tempat orang kot. Sebab tu la dia jarang muncul. Tapi bila muncul, lain pulak kisahnya. Meh baca, apa cerit Mat Rempit ni ye. Lepas tu, korang fikir la sendiri!!!
Teman perturunkan dibawah lapuran daripada laman www.freemalaysiatoday.com bertarikh 08 Nov 2012 yang melapurkan kenyataan peserta yang bertanyakan soalan lipat-maut kepada Nurul Izzah Anwar Ibrahim yang jelas maksudnya.

Peserta yang bertanya tersebut bernama Siti Kasim, seorang peguam dan ahli  jawatankuasa Human Rights Committee, Bar Council dalam program forum bertajuk ‘Islamic State: Which version; Who’s responsibility?’ yang dihadiri Nurul Izzah anjuran bersama NGO bernama OHMSI (Oriental Hearts and Mind Study Institute) dan IRF (Islamic Renaissance Front) bertempat di Gereja Full Gospel Tabernacle,Wisma Eagles No 5 Jalan TP4 Taman Perindustrian UEP Subang Jaya.



Apa yang jelas mengikut peguam Siti Kasim, beliau memang bertanya Izzah tentang isu hak kebebasan orang Melayu untuk memilih agama (maknanya selain Islam! Dan itulah respon yang beliau dapat!

Apa yang beliau faham ialah Nurul menegaskan hak kebebasan memilih agama tidak patut terhad kepada non-Muslim sahaja. 
Malah hak kebebasan agama itu patut diberikan kepada orang Melayu (yang juga beragama Islam)!

Maknanya apa yang beliau faham daripada jawapan Izzah (mengambil kira ucapan Izzah semasa membentangkan pandangan dia semasa berucap) ialah orang Melayu juga wajar diberi hak kebebasan memilih agama selain Islam! 
Dan itulah yang dilapurkan oleh laman portal pro-Anwar MalaysiaKini dan www.1christians.blogspot.com!

Jadi beliau kecewa dengan pendirian Nurul yang pada beliau sudah mengubah pendirian 180 darjah sekarang!

Apapun, mike baca sendirilah! Kalau tak puas hati, elok mike gi tanya sendiri Siti Kasim ni! Mungkin mike boleh dapat hidayah nanti insyallah!

ALLAH dah beri mike otak yop; bukan untuk buat sup, tapi untuk berpikior yop! Maka berpikior lah sikit! - SUMBER
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping