Khamis, November 29, 2012


Dah berkali - kali orang ulang. Dah banyak kali dah orang jelaskan mengenai perkara ni. Tapi, diorang ni degil dan tak reti bahasa.

Puas dah Datuk Dr. Hassan Ali dan Ustaz Nasharuddin Mat Isa tu suruh diorang fikirkan semula kerjasama dengan puak - puak Haramjadah Kafir Harbi DAPigs tu.

Tapi, diorang bukannya nak dengar. Diorang nak jugak tunduk dan patuh dengan puak - puak Ultra Chauvinist tu. Nak jugak ikut telunjuk mereka.

Sekarang, diorang nak kecam siapa? Diorang nak rasa kesal terhadap siapa kalau bukan terhadap puak - puak Kafir Harbi DAPigs tu?

Itu baru puak - puak Kafir Harbi tu pertikai pasal isu salon gunting rambut. Baru isu yang ada berkaitan dengan pentadbiran Negeri. 

Dah diorang sibuk - sibuk nak masuk campur. Belum cerita bab nak laksanakan Hukum Hudud seperti mana yang dicanang - canangkan dalam muktamar baru - baru ni.

Kalau dilaksanakan jugak Hukum Hudud tu, entah macam mana la pulak bentuk penentangan yang akan dibuat oleh puak - puak DAPigs tu nanti.

Dan yang paling kita nak tunggu dan lihat bagaimana respon puak - puak Parti Angguk Saja tu nanti. Macam mana la diorang nak 'spin' balik apa yang diluahkan oleh puak - puak Kafir Harbi tu nanti ye. Jangan sampai diorang terbogel pulak sudah la!!!
KOTA BHARU - Pemuda Pas kecewa dengan tindakan sesetengah pihak, Muslim atau bukan Muslim yang menjadikan perkara yang dikaitkan dengan isu salun sebagai bahan perlekehan dan serangan atas nama hak asasi serta kebebasan.

Timbalan Ketua Pemuda Pas Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz berkata, perlu difahami, peraturan sebagaimana yang disyaratkan Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam, kerana ia bukanlah undang-undang Islam, tetapi peraturan sivil yang berlandaskan panduan syariat agama.

Menurutnya, agama Islam menyeru kepada keselamatan, kehormatan wanita malah menyeru kepada usaha mencegah eksploitasi wanita dan menutup ruang-ruang ke arah maksiat serta dan kemungkaran.

“Adalah jelas berdasarkan kajian lapangan di seluruh negara, pusat-pusat kecantikan wanita sering menjadi topeng kepada operasi dan kegiatan eksploitasi dan tidak bermoral terhadap wanita.

“Sesuai dengan masyarakat Kelantan majoritinya adalah Muslim, di samping masyarakat bukan Islam yang begitu tahu menghormati dan selesa dengan peraturan-peraturan ‘Islamik’. Adalah wajar sekali peraturan seperti di atas dijadikan panduan dan kajian ke arah melahirkan masyarakat madani yang menghormati martabat golongan wanita,” katanya menerusi laman sosialnya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping