Khamis, Oktober 18, 2012


Itu salah satu skrip yang cukup popular dan sering diingati oleh generasi - generasi sehingga hari ini. Dialog dari Filem Madu 3 tu cukup signifikan.

Kalau ada orang tu tiba - tiba je jadi baik dengan kita sedangkan dia musuh kita paling ketat, bermakna ada la benda yang tak kena. Mesti ada 'something wrong somewhere'.

Bukan masalah kita nak bersangka buruk dengan orang. Tapi secara logiknya, pasti ada benda yang orang tu nak dari kita.

Maka sama la bagi situasi dalam filem Madu 3 tu. Kalau sebelum jumpa dengan anak Pak Ali tu, bukan main lagi Si Jamil tu kutuk. Kata Pak Ali tu main kayu tiga.

Siap nak halau Pak Ali tu keluar dari rumah walaupun Pak Ali tu lumpuh. Tapi bila dia dah jumpa dengan anak Pak Ali tu, bercakap pun dah macam tak de lidah.

Macam - macam benda dia janji nak bagi pada Pak Ali tu. Nak 'repair' rumah la, suruh anak Pak Ali tu hantar bapak dia ke Hospital la. Macam - macam.

Tapi, bila dah dapat anak orang tu, apa yang dia buat? Ditipunya anak Pak Ali tu hidup - hidup. Tak bagitau pun yang dia dah ada dua orang siteri.

Sekarang, keadaan ni sama la dengan puak - puak DAPigs tu. Kalau sebelum ni, puak - puak Parti Angguk Saja tu la yang diorang dok maki hamun.

Mati - matian diorang akan tentang dasar perjuangan yang dibuat oleh PAS sebelum ini. Sampai timbul - timbul urat leher Lim Kit Sial tu menolak Negara Islam.

Sekarang, cakap pun dah tak serupa bikin. Sekejap diorang cakap diorang hormat Islam. Lepas tu dok pertikaikan tindakan orang Islam berdemo tengah jalan.

Siapa yang cakap orang Islam Malaysia ni berfikiran sempit hanya sebab nak buat demo untuk membantah filem yang menghina Rasulullah S.A.W kalau bukan DAPigs?

Siapa dia dalang disebalik pemurtadan umat Islam di Damansara Utama Methodist Church tahun lepas kalau bukan pemimpin - pemimpin DAPigs?

Tak terfikir ke dek pemimpin PAS ni bahawa puak - puak DAPigs tu hanya berbuat baik dengan diorang sebab ada benda yang diorang nak?

Setakat ni, diorang dah dapat sokongan untuk membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam Bible. Lepas ni, jangan terkejut la kalau diorang mintak nak benarkan murtad pulak.

Kot ye pun pemimpin - pemimpin PAS ni Gila Kuasa, jangan la sampai benda macam tu pun diorang tak nampak. Jangan la jadi buat sangat. Sekarang ni, memang la DAPigs tu baik. Nanti bila dah dapat kuasa, kena tendang dengan DAPigs tu, Baru Padan Muka!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping