Berita Pahang

Ahad, November 04, 2012


Gara-gara berpakaian kurang sesuai untuk satu rancangan memasak, Chef Farah Quinn secara tidak sengaja menayangkan dadanya kepada para penonton. 
Insiden itu berlaku dalam rancangan Ala Chef pada 5 Februari 2012. Chef berusia 31 tahun itu menggayakan busana yang mempunyai belahan dada yang agak luas lalu menampakkan dadanya secara jelas sepanjang rancangan selama 30 minit itu.
Komisi Penyiaran Indonesia (KPI) sebuah badan bertanggunjawab terhadap penyiaran di Indonesia akhirnya tampil membuat teguran kepada Farah Quinn dan juga Trans TV yang menyiarkan rancangan itu. 
Surat teguran rasmi dari KPI itu dikeluarkan pada 14 Februari 2012. Untuk rekod, Julia Perez dan Nikita Mirzani juga pernah ditegur gara-gara berpakaian terlalu seksi.
Dalam surat tersebut, KPI menegur agar Farah tidak lagi memakai baju yang terbuka ketika tampil di televisyen. Selain itu KPI juga meminta Trans TV untuk tidak menayangkan program yang menampilkan host dengan pakaian terbuka.
“Pada tanggal 5 Februari 2012 pukul 10.00 WIB menayangkan host (Farah Quinn) memakai pakaian yang agak terbuka di bagian dada, sehingga tubuh bagian dada host tersebut terlihat sangat jelas sepanjang acara. 
KPI Pusat mengimbau stasiun tersebut agar segera melakukan perbaikan internal dengan cara menyesuaikan pakaian yang digunakan oleh host agar tubuh bagian dada tidak terbuka. 
KPI Pusat juga meminta agar Trans TV tidak menayangkan ulang program yang menampilkan host dengan pakaian terbuka sebagaimana dimaksud.”
Categories:

1 ulasan:

  1. kalau salah kenalah tegur kan... yang salah harus terima teguran dengan ikhlas...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping