Rabu, Disember 26, 2012


Syukur, Alhamdulillah. Kembara yang dibuat oleh Si Mazlan Pemalas ni nampak gayanya sudah pun berjaya dan mencapai objektif mereka.

Walaupun terdapat halangan dan rintangan getir yang terpaksa dilalui disepanjang Kembara Oren ni, ianya tak mampu nak membatasi semangat mereka.

Apa yang penting, misi diorang berjaya iaitu untuk memporak-perandakan kawasan - kawasan Felda seluruh Negara dengan dakyah - dakyah pembohongan mereka.

Ke mana sahaja yang mereka pergi sudah pasti akan disusuli dengan bantahan dan halangan manusia yang terdiri dari warga Felda sendiri.

Kalau sebelum ini, diorang kata, orang yang buat halangan tu bukan warga Felda. Kononnya, diorang buat dakwaan bahawa mereka tu semuanya diimport dari luar.

Tapi, kalau dah semua kawasan Felda yang diorang pergi tu semua ada halangan yang dibuat, takkan la pesertanya diimport jugak. Tak masuk akal lansung.

Itu merupakan bukti jelas bahawa warga Felda sendiri menolak kehadiran Kembara Oren yang diketuai oleh Si Mazlan Pemalas ni ke tempat mereka.

Keseluruhan warga Felda yang terlibat tu tak mahu dipergunakan dan dijadikan alat oleh manusia yang Pemalas dan suka menipu macam Si Mazlan ni sebenarnya.

Jadi, sedar la diri tu sikit. Kejayaan yang Si Mazlan Pemalas ni dapat hanya dengan merosakkan keamanan dan kemakmuran dikawasan Felda. Bukannya dia nak bawak kebaikan untuk mereka. Menjahanmkan lagi, ada la!!!

Bermula dengan FELDA di Perak. Kemudian di Terengganu. Jengka 21 dan 23 di Pahang. Dan yang terkini semalam di Negeri sembilan. Semua warga FELDA menolak kembara fitnah Mazlan Aliman. 

Setelah gagal memperbodohkan orang Felda, rombongan yang didalangi pemimpin Pas dan Pakatan Rakyat itu tiada pilihan lain melainkan menuduh warga Felda sebagai tidak bertamadun, ‘kampung’ dan ‘golongan hutan’ serta menjadikan UMNO sebagai sasaran. 


Sepatutnye puak-puak Mazlan ALiman ni sedar, warga FELDA bukannye komuniti yang bodoh yang senang digula-gulakan dengan fitnah yang tak berasas. Moral of story, kempunanlah Mazlan Aliman nak jadi calon PRU13. Syabas Warga FELDA!
Ps: Sampai sekarang, isu pampasan Felda Sungai Kemahang tu tak selesai lagi. Agak - agaknya, bila Si Mazlan Pemalas ni nak bagi duit pada mereka yang terlibat?
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping