Khamis, Disember 27, 2012


Hahaha!!! Kesian betul dengan Si Biawak Sekor ni. Kena tutuh dek geng sendiri, takut pulak dia nak keluarkan kenyataan balas. Terpaksa suruh balaci dia buat.

Dan yang menyedihkan tu, Balaci dia pulak ialah orang Melayu yang tak reti lansung pasal Bab Agama. Tapi, nak jugak tunjuk macam dia pandai.

Sejujurnya, Si Guan Eng Biawak tu sendiri dah terlepas cakap. Dia sendiri yang menjerat diri dia dalam isu berkaitan dengan kalimah Allah.

Jadi, tak payah la Ostad DAPigs sekor ni nak membetulkan keadaan. Tak kira la dimana tempat sekali pun, kalimah Allah tu tak wajar digunakan dalam Bible.

Waima di Sabah dan Sarawak sekali pun. Sebab ianya tak relevan. Jika benar Bible mengiktiraf Allah sebagai tuhan mereka, kenapa tak dari dulu lagi diorang guna?

Kenapa pihak Vatican City sendiri mencetakkan perkataan Allah didalam Kitab Bible mereka yang berbahasa Inggeris? Jelas, mereka sendiri menolak Allah sebagai tuhan.

Untuk sekian lamanya, keadaan di Malaysia aman tanpa konflik seumpama ini. Kenapa pulak tiba - tiba puak - puak DAPigs tu nak bangkitkan hal tersebut?

Nah!!! Perkara itu sudah jelas. Penggunaan kalimah Allah didalam kitab Bible ditempat - tempat lain tu hanya untuk mengelirukan rakyat.

Tujuannya tak lain dan tak bukan adalah untuk memudahkan mereka mentarbiyah orang Islam dan meninggalkan agama tersebut. Itu sahaja.

Hujahnya mudah. Kenapa perlu Islam taat kepada Allah jika Kristian juga mentaati Allah? Bila persoalan itu tidak dapat dijawab, maka mudah la diorang nak mempengaruhi orang.

Sekarang, puak - puak DAPigs tu jelas mahu menggunakan taktik yang sama untuk memurtadkan umat Islam di Malaysia ni. 

Tujuan diorang bukan untuk agama, tapi untuk Politik yang bersifat pentingkan diri sendiri. Bukannya diorang buat untuk rakyat sangat pun. Asyik nak menipu tu je la kerja diorang pun. Bukannya diorang ada kerja lain!!!
SHAH ALAM: Setelah dikritik hebat pelbagai pihak termasuk PAS mengenai saranan membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam Alkitab veris Bahasa Malaysia, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng terpaksa menggunakan khidmat ahli Melayu untuk menafikan kenyataannya.



"Dalam perutusan yang dikeluarkan sempena sambutan Hari Natal, Setiausaha Agung tidak pernah sesekali pun merujuk kepada penggunaan kalimah 'Allah' di Semenanjung Malaysia.

"Beliau hanya meminta agar ia dibenarkan dalam kitab Bible versi Bahasa Malaysia yang digunakan oleh penganut Kristian di Sabah dan Sarawak," kata Penolong Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP, Zairil Khir Johari dalam satu kenyataan hari ini.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping