Jumaat, Januari 18, 2013


Huh! Heran jugak. Apa pasal pulak Si Mahfuz tu yang sibuk - sibuk dok pertikaikan tindakan Bank Islam yang menggantung salah seorang warga kerja dia sebelum ni?

Kenapa tidak pemimpin PKR sendiri yang nak mempertahankan warga kerja Bank Islam tu? Sepatutnya, itulah yang berlaku. Tapi tidak. Si Mahfuz tu jugak yang sibuk menyalak.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Assmin semalam, Si Azrul Azwar tu memang seorang ahli PKR. Cuma dia tak tahu mamat tu dari cabang mana.
Patutlah pembangkang beria-ia membela Ketua Ekonomi Bank Islam, Azrul Azwar Ahmad Tajudin yang digantung tugas susulan pembentangannya berhubung PRU 13 dengan menjangkakan ‘BN kalah’.
Rupa-rupanya beliau adalah ahli PKR. Ini diakui sendiri Timbalan Presiden parti itu, Azmin Ali.
Cuma yang hairannya ahli parlimen Gombak itu mendakwa tak tahu bila Azrul Azwar jadi ahli PKR dan cabang mana.
Betul ke Azmin? Mustahil tidak tahu kerana Azrul tu bukan orang biasa malah kelayakkannya boleh tahan.
Apapun, dipercayai beliau ahli PKR di Putrajaya dan dikatakan rapat dengan pemimpin atasan parti itu.
Sumber memberitahu Agendadaily, Azrul Azwar pernah berada dalam team Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ismail ketika bertugas sebagai Ketua Eksekutif kepada Penasihat Ekonomi Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Tugasnya antara lain memberikan idea dan imput berhubung ekonomi negeri kerajaan PKR itu.
Malah menurut sumber, Azrul Anwar pernah berada di pentas ketika Konvensyen PKR di Johor pada 2011 membentangkan kertas dasar ekonomi parti pembangkang.
Apa yang menghairankan kita ialah kenapa Si Mahfuz tu nak sibuk - sibuk jaga kepentingan seorang ahli PKR sedangkan isu berkaitan Rejim PAS Kedah dia lepas tangan?

Kalau dalam isu warga kerja Bank Islam yang juga merupakan ahli PKR tu sibuk bebenor dia nak pertikaikan itu dan ini. Tapi dalam isu berkaitan dengan PAS Kedah tu, dia buat tak tau?
Mahfuz dalam pada itu mendakwa kerajaan Barisan Nasional (BN) memberi tekanan politik ke atas Bank Islam untuk mengenakan tindakan menggantung kerja ke atas ketua ekonomi bank itu, Azrul Azwar Ahmad Tajudin.


Beliau mengesyaki bahawa tekanan politik itu dibuat menerusi Lembaga Urusan Tabung Haji yang merupakan antara pemegang saham Bank Islam.

"Saya percaya (arahan) itu terus dari kerajaan. Saya tak fikir Bank Islam akan ambil tindakan sebodoh itu kerana ia akan memberi kesan ke atas kepercayaan orang ramai kepada Bank Islam," katanya.

Bercakap dalam sidang media di ibu pejabat PAS pagi ini, Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata sebuah institusi kewangan pastinya tidak akan bertindak demikian terhadap ahli ekonominya.
Bukankah itu membuktikan yang Si Mahfuz ni memang seorang pemimpin yang tak bertanggungjawab terhadap partinya sendiri. Umpama susukan beruk dihutan, anak dirumah mati kelaparan. Kot Si Mahfuz Bean tu beruk, tak tau la pulak!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. KALAU DAH MENYALAK TU, TENTU LAH ANJINGGG!!!

    BalasPadam
  2. itu hanjeng PAS bernama DR mahfuz (phD)

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping