Sabtu, Januari 19, 2013


Ya! Hanya itu sahaja kesimpulan yang boleh dibuat mengenai Si Guan Eng Biawak ni. Dia seorang pemimpin yang pekak badak. Tapi pekak dia ni saja dibuat - buat.

Bukan sekadar dia pekakkan telinga dari mendengar rintihan rakyat, malah dia jugak sengaja pekakkan telinga dari mendengar keluhan ahli - ahli parti sendiri.

Perkara ni bukan satu perkara yang baru. Tapi dah lama dah. Sejak awal dia memerintah Rejim DAPigs Pulau Pinang, Si Guan Eng ni memang dah pekak.

Dulu dia pekakkan telinga bila rakyat Pulau Pinang merintih dan meluahkan nasib mereka yang ditindas oleh Rejim tu sejak mereka pegang kuasa.

Ribuan rakyat teraniaya disebabkan perangai pekak Si Guan Eng tu. Sampai rumah - rumah rakyat dirobohkan pun dia boleh buat tak tau.

Kalau dengan rakyat pun dia boleh buat seumpama itu, jadi nak heran apa kalau dia mampu buat perkara yang sama terhadap ahli - ahli DAPigs sendiri?

Sebelum ini, Si Guan Eng dan puak - puak DAPigs tu sering mendabik dada mengatakan yang diorang ni Bersih dan Adil dalam perlaksanaan kerja.

Kononnya diorang ni Telus dalam menjalankan amanah. Tapi bila tiba bab pemilihan parti sendiri pun dah boleh kantoi menyeleweng. Bersih, Adil dan Telus apa jadahnya macam tu? 

Itu bukan Bersih, Telus dan Adil. Itu namanya syok sendiri! Jadi, untuk apa lagi kita nak percaya pada malaun seperti Si Guan Eng ni? Menjahanamkan Negara je yang dia tau buat!!! Bukannya dia peduli sangat pun dengan rakyat Malaysia ni!!!
DAP terus menerima tekanan daripada ahli-ahlinya berhubung keputusan pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu baru-baru ini yang disifatkan mereka mengandungi unsur-unsur manipulasi. 
Terbaharu, dua lagi pemimpin DAP negeri ini hari ini, membuat laporan kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) di negeri ini, supaya siasatan terperinci dibuat terhadap keputusan pemilihan tersebut. 
Setiausaha DAP Cawangan Ladang Regent, Tampin, K. Chelvam berkata, pihaknya mendesak kepimpinan tertinggi DAP mengadakan semula pemilihan itu demi mengembalikan kredibiliti parti. 
“Saya sudah lama dalam DAP dan telah ke Pulau Pinang, tetapi tidak dapat mengundi. Saya tidak puas hati dengan apa yang berlaku. Dahulu memang saya percaya kepada DAP," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di pejabat ROS negeri di sini. 
Pada 10 Januari lalu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mencabar mana-mana ahli yang tidak berpuas hati dengan pemilihan CEC parti itu membuat bantahan secara rasmi.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping