Khamis, Januari 31, 2013


Sekejap lagi Ketua Pengarah JPN akan membuat satu laporan polis dengan lima trivia untuk membuktikan surat Mahfuz Omar palsu.


Ok... saya memuji langkah dan respon pantas oleh JPN memandangkan Pengerusi Suruhanjaya di Raja (RCI) tidak kisah media seperti malaysiakini dan malaysian insider putar keterangan-keterangan saksi.

Maka memang wajarlah pasukan JPN masuk gelanggang sekali. Nampak meriah sikit 'perang media baru'... Ok sambung mengenai surat yang didedahkan Mahfuz Omar semalam...

Ada beberapa peristiwa pelik yang berlaku semalam, yang dapat dikesan oleh pembaca laman malaysiakini sendiri.

Pertama : malaysiakini menyiarkan kenyataan Mahfuz Omar mengenai satu surat kononnya daripada JPN pada jam 2.24 petang semalam.



Selepas meneliti nombor rujukan serta kepala surat tersebut pihak JPN dengan pantas memberi respon pada jam 4.48 pm :


Jeng...jeng..jeng! Apa yang berlaku selepas itu? Satu-satunya artikel dikemaskini jam 5.30 petang semalam :


Selepas penafian JPN menerusi laman twitter rasmi milik agensi tersebut malaysiakini menerusi Zulaikha Zulkifli mengemaskini artikel asal yang ditulis oleh Nigel Aw pada jam 5.30 petang, di mana pada waktu itu gambar surat tersebut dikeluarkan.

Tetapi menariknya selepas dibidas (provokasi) ramai pihak menerusi laman twitter, laporan tersebut sekali lagi dikemaskini pada jam 6.40 petang di mana gambar surat palsu tersebut dimasukkan semula. - seterusnya...



Ps: Heh! Tadi ada pembaca suruh Ketua Pengarah JPN ambik tindakan kan? Nah! Sekarang dia dah ambik tindakan. Baru la Padan Muka Si Mahfuz Bean tu!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Dah lama dh org jpn tau surat tue palsu...apa raaaa pr nie...tlglh ubah perangai yg tak sudah2.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping