Isnin, Januari 14, 2013


Halamak!!! Apa ni? Mana boleh seorang model ni menyokong Kerajaan. Haram tau. Kalau nak sokong puak - puak Pakatan Haramjadah tu boleh la.

Rasanya kita semua masih ingat lagi aksi seorang model berdiri sambil memijak gambar Datuk Seri najib tak lama dulu kan. Ha... model semua kena buat macam tu la.

Kalau keluarkan kenyataan dalam twitter dan menyatakan bantahan secara terang - terangan terhadap Si Shamshidar tu, memang patut sangat la dia kena kecam.

Kalau nak tau, memang itu la sifat puak - puak Pakatan Pembangkang ni. Diorang mana boleh terima kalau orang sokong Kerajaan. Mesti diorang kecam punya.

Tapi, kalau orang tu sokong diorang, maki hamun pun tak pe. Nak kafirkan orang pun diorang tak kisah. Sebab pemimpin diorang pun dok buat benda yang sama. Itu pasal la pencacai - pencacai diorang pun ikut tumpang sekaki!!!
PETALING JAYA: Seorang 'bintang Twitter' dilahirkan selepas penganjuran Himpunan Kebangkitan Rakyat (KL112) anjuran pembangkang berlangsung pada Sabtu lalu.

Model sambilan, Shasha Mendoza secara tiba-tiba menjadi sensasi di alam siber selepas menghantar tweet menyokong kerajaan. Dia menerima kritikan daripada penyokong pembangkang.

Tweet-nya berbunyi: "Kepada penyokong #KL112, jika anda tidak suka Malaysia, anda boleh keluar daripada Malaysia. Sekurang-kurangnya hargailah apa yang dilakukan oleh kerajaan.

"Anwar berjanji untuk memberikan pendidikan percuma untuk rakyat. Itu semua adalah pembohongan. Mana Anwar nak dapatkan berjuta-juta ringgit untuk bayar hutang rakyat? Fikir."

Pandangannya itu kemudianya menerima kritikan apabila dia 'diserang' penyokong pembangkang di laman sosial berkenaan.

Seorang pengguna Twitter menghantar tweet kepada Shasha: "Saya pasti anda bodoh kerana anda hanya menonton berita TV3."

Bagaimanapun pelajar universiti berusia 19 tahun berkata, kritikan ganas yang diterimanya itu tidak akan menjejaskan atau mengubah pendiriannya kepada Barisan Nasional (BN).

"Saya tidak takut diserang oleh penyokong pro-pembangkang. Saya akan berdiri teguh dan masih akan menyokong kerajaan.

"Kerajaan kita sudah menyediakan pelbagai bantuan yang diperlukan rakyat termasuk pendidikan yang baik, akses yang mudah kepada kemudahan kesihatan dan elaun khas bagi golongan yang memerlukan. Namun ada sesetengah orang tidak menyedari perkara ini," katanya kepada The Star pada Ahad.

Menurut Shasha dia tidak ditekan untuk memadam mana tweetnya dan menambah: "Kita hidup dalam sebuah negara yang aman dan harmoni dengan ekonomi yang stabil kerana dasar-dasar kerajaan.

"Sudah tentu beberapa dasar yang dibuat tidak berlaku dengan sempurna tetapi saya percaya kita hidup dalam sebuah negara yang begitu diberkati."
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. UNDANG-UNDANG YANG DIGUNA PAKAI KAT MALAYSIA INI BUKAN UNDANG2 NEGARA MALAYSIA, TAPI UNDANG2 BARISAN NASIONAL@UMNO.KALAU BAKAR GAMBAR PEMIMPIN PEMBANGKANG ATAU BENDERA PEMBANGKANG TAK ADA PUN TINDAKAN PIHAK KERAJAAN TERHADAP PELAKU ITU,MALAH SENANG-SENANG JE BUAT PERHIMPUNAN AMAN KONON.TAPI KALAU PIHAK LAIN BAKAR PEMIMPIN KERAJAAN TERUS DI AMBIL TINDAKAN,BERATUS-RATUS ORANG BUAT LAPORAN POLIS.UNDANG2 HARAMJADAH...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping