Ahad, Februari 24, 2013


Hah! Apa cerita pulak ni? Dengar kata, ada Peneroka Felda kena tipu di Terengganu? Apa pasal Si Mazlan Pemalas tu tak nak ambik tindakan?

Ha... jangan pelik beb. Kalau korang nak tau kenapa Si Mazlan Pemalas tu tak ambik tindakan ialah sebab Peneroka tu ditipu oleh pemimpin PAS. Tak percaya? Nah! Korang baca cerita kat bawah ni. Lepas tu, korang fikir la sendiri!!!
Keresahan 1,080 ‘Peserta RTB Bandar Ketengah Jaya’ yang menuntut supaya wang mereka berjumlah kira-kira RM1.4 juta dikembalikan dibalas dengan ungkapan ‘UMNO Fitnah’ serta ugutan saman.
Ungkapan yang disifatkan sebagai ‘jahat kuasa dua’ itu diungkapkan melalui status Facebooknya, Saiful Bahri.
Nasib ahli keluarga peneroka Felda yang mendakwa ditipu itu dibalas dengan ugutan saman, ungkapan UMNO memfitnah serta ajakan untuk berdebat oleh Satiful Bahri.
Salah seorang mangsa penipuan, Adnan Bin Mansor dari Felda Kertih 4, menunjukkan bukti kepada TerengganuToday bahawa dia telah dipersetujui untuk menyertai Rancangan Tanah Berkelompok (RTB) melalui surat bertarikh 8 Februari 2004.
Dalam surat yang dikeluarkan Pejabat Tanah Dungun itu, Adnan dijemput untuk menghadiri satu majlis undi lot diadakan pada 17 Februari 2004 di Padang Astaka Ketengah Jaya pada pukul 9.00 pagi.
Dalam majlis itu, peneroka Felda terbabit diminta menjelaskan baki bayaran sebanyak RM310 seorang melalui surat pada Februari 2004.
Jumlah keseluruhan bayaran sebanyak RM1,290 dibayar kepada akaun Tetuan Azman Wan Helmi & Associate sebelum 1 Mac 2004, iaitu tiga hari sebelum Parlimen dibubarkan bagi membolehkan PRU ke-11 diadakan pada bulan yang sama.
Surat yang ditandatangai Embong Bin Chik itu turut meminta peserta menghubungi Norul Alazhar Ali jika tidak jelas dengan surat berkenaan. Siapa Norul Alazhar Ali?
Norul Alazhar Ali merupakan orang yang rapat dengan Satiful Bahri. Norul diberi peranan oleh Satiful Bahri sebagai Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Tanah SRIDB pada tahun 2012. - seterusnya...
Ps: Rasanya, orang kat Terengganu lebih kenal siapa individu - individu yang disebut dalam cerita kat atas tu dan itulah caranya PAS menjaga kebajikan Peneroka!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping