Isnin, Februari 04, 2013


Huh? Nampak gayanya tak lama lagi Ketua Dewan Ulama PAS ni jugak akan dipanggil untuk dikenakan tindakan disiplin dari Parti Angguk Saja tu.

Soalnya, kenapa tidak? Sebelum ini, PAS sendiri yang buat tindakan sedemikian terhadap ahli - ahli yang berdemo membantah kenyataan Si Karpal Whilchar tu.

Ahli - ahli tersebut katanya akan dipanggil untuk dikenakan tindakan kerana dianggap menghina Pengerusi DAPigs tu secara terang - terangan.

Jadi, kenapa pulak Si Harun Taib ni perlu dikecualikan pulak? Dia bukan ke ahli Parti Angguk Saja tu jugak? Maka, dia pun perlu dikenakan tindakan.

Lagi pun, apa salahnya kalau mana - mana ahli dalam PAS yang nak memperjuangkan kesucian Islam tu bersuara bagi pihak mereka?

Bukan ke itu hak kebebasan bersuara yang dilaung - laungkan oleh puak - puak Pakatan Pembangkang tu selama hari ini? Atau diorang setakat bercakap je pandai?

Kalau setakat bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je. Tak payah susah - susah nak dabik dada kata diorang tu pejuang Islam. Nak pertahankan keputusan parti sendiri pun tak mampu. Lagi nak cakap banyak ke woi!!!
KUALA LUMPUR - Pengerusi DAP, Karpal Singh tidak berhak mengarahkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengkaji semula keputusan Majlis Syura Ulama Pas dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh penganut agama lain. 
Ahli Majlis Syura Ulama Pas, Datuk Harun Taib menegaskan, Karpal tidak sepatutnya mencampuri urusan dalaman parti lain. 
Beliau yang juga Ketua Dewan Ulama Pas turut mempertikaikan kelayakan Karpal untuk memberikan pandangan dalam isu tersebut. 
“Kita tidak peduli pandangan Karpal. Siapa dia hendak beri pandangan? Dia pun daripada parti lain," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini. 
Harun mengulas kenyataan Karpal baru-baru ini yang mahu Abdul Hadi mengkaji semula keputusan Majlis Syura Ulama Pas yang berpendirian kalimah Allah hanya boleh digunakan oleh umat Islam. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping