Jumaat, Februari 01, 2013


Haduh!!! Berapa kali nak ulang cerita ni? Dah banyak kali dah orang cakap. Diorang kalau tak buat fitnah, macam mana diorang nak menang Pilihan Raya.

Salah satu cara diorang nak tarik undi dari rakyat ialah dengan cara buat fitnah macam ni. Kalau diorang tak buat, nanti tak de la undi untuk diorang.

Benda ni bukan benda baru. Dah lama dah diorang buat. Dulu pun diorang buat benda yang sama jugak untuk tarik undi dikalangan masyarakat India.

Nak pulak di Pulau Pinang. Diorang kata diorang akan selesaikan masalah penduduk India di Kampung Buah Pala. Kononnya, diorang akan kekalkan kawasan tersebut.

Diorang berjanji akan terus menjadikan Kampung Buah Pala tu sebagai kampung warisan kaum India di Pulau Pinang. Penyudahnya, kampung tu pun hilang.

Jadi nak heran apa kalau Rejim DAPigs pimpinan Si Biawak Guan Eng tu nak mendabik dada kata dia yang membangunkan Pulau Pinang tu untuk kaum India. Dah memang itu kerja dia. Menipu rakyat. Bukannya dia ada kerja lain pun!!!
GEORGE TOWN: Pemuda MIC Pulau Pinang kesal dengan tindakan kerajaan pakatan pembangkang yang mengelirukan rakyat dengan menyebarkan risalah berunsur fitnah mengenai pembinaan kuil semasa sambutan Thaipusam di sini baru-baru ini.
Ketuanya J.Dhinagaran berkata risalah empat halaman itu bertajuk 'Kerajaan negeri pakatan rakyat berjaya siapkan pembinaan Kuil Murugan terbesar di luar negara India selepas gagal disiapkan 10 tahun sebelum ini'.
Katanya, risalah yang turut diterjemahkan ke dalam bahasa Tamil dan Inggeris itu memaparkan wajah Ketua Menteri Lim Guan Eng dengan barisan pemimpin DAP.
"Kerajaan negeri pakatan pembangkang itu tanpa segan dan malu mengakui kononnya mereka yang membina Kuil Sri Arulmigu Balathandayuthabani, sedangkan projek itu sebenarnya hasil usaha kerajaan Barisan Nasional (BN) terdahulu dengan kos sebanyak RM1.9 juta," katanya kepada pemberita di sini.
Beliau berkata risalah itu turut menyalahkan kerajaan BN dalam isu perobohan kuil di Pelabuhan Pulau Pinang baru-baru ini.
Dhinagaran berkata dakwaan kerajaan negeri mengenai pembinaan kuil itu seolah-olah melupakan jasa bekas Ketua MIC Pulau Pinang, mendiang Datuk P.K Subayah yang bersusah payah merancang draf awal pembinaan kuil berkenaan pada tahun 2000 sebelum projek pembinaan dimulakan pada 2006.
"Mereka begitu terdesak dan mementingkan diri sendiri sehingga sanggup bermain politik murahan ketika sambutan perayaan keagamaan sebegini," katanya. - baca seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping