Ahad, Februari 17, 2013


Ayat tu selama ini telah menjadi ratib buat pengikut - pengikut puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Ayat tu jugak sering kali diulang - ulang oleh diorang.

Untuk apa? Untuk memperngaruhi rakyat dan menyatakan yang kononnya Kerajaan sekarang ni zalim dan kejam. Tapi, apa dia yang zalimnya? Apa dia yang kejamnya?

Kot Kerajaan sekarang ni zalim dan kejam, buat apa diorang nak bagi Bantuan Rakyat 1Malaysia ni? Kalau betul Kerajaan zalim, tak payah bagi lansung.

Tapi, ada jugak orang cakap. Bagi BR1M ni dah memang tanggungjawab Kerajaan terhadap rakyat. Jadi, tak dinafikan la bahawa Kerajaan sekarang ni bertanggungjawab.

Tak gitu? Kot kalau Kerajaan sekarang ni jenis yang tak bertanggungjawab, memang patut sangat la ditukar kepada yang lain. Ini tidak. Tanggungjawab tu terlaksana jugak.

Janji yang dibuat oleh Kerajaan tetap jugak ditunaikan. Dan perkara tu bukan baru sekarang ni Kerajaan buat. Dah lama dulu dah ianya dilaksanakan.

MB Pahang mengagihkan voucher BR1M
Kalau sekarang, Kerajaan bagi BR1M. Dulu, Kerajaan bagi apa? Dulu Kerajaan bagi subsidi barang keperluan harian. Kalau Kerajaan zalim, dia tak buat lansung semua tu.

Kita tengok Selangor pun cukup la. Berjanji macam - macam. Dari lahir sampai ke tua diorang tabur janji. Tapi bila bab nak tunaikan janji tu, mampu ke diorang buat?

Tak mampu beb. Janji nak bagi duit untuk bayi baru lahir, tak bagi. Janji untuk ibu tunggal, tak bagi. Janji untuk bagi elaun sekolah tadika, tak bagi.

Janji untuk bagi elaun warga emas, pun sampai hari ni tak bagi jugak. Bila rakyat tanya kenapa tak bagi, dia suruh tunggu dulu. Nak tunggu apa? Tunggu sampai kucing bertanduk?

Alasan yang diorang bagi kononnya semua dah ada dalam senarai. Senarainya entah ke mana, janji tak terlaksana jugak. Lepas tu siap boleh pilih bulu pulak lagi.

Pakcik PAS ni pun bangga dapat BR1M
Inilah bukti nyata yang jelas membezakan Kerajaan BN dengan Rejim Pakatan. Bila bab berjanji, Rejim Pakatan ni memang hebat. 

Tapi bab nak melaksana, diorang la paling hampas. Kalau ikutkan yang mana lagi zalim? Yang kencing kepala rakyat hidup - hidup atau yang laksanakan janji yang telah dibuat? Sama - sama la kita fikir.
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Duit tu bukan duit hampa...duit rakyat jugak...hampa cuma pegang dan agih sahaja...Amir

    BalasPadam
  2. Bodohhhh punya olang,yang tadbir duit u kerajaan yg ada,kalau dia buat dasar xnak bagi lu mau kata apa.Jadi kalau PR perentah nanti nak tadbir duit sape.
    Tengok dasar PR di Selangor ada dia agih kt raayat yang digembargemburkan DUIT RAAYAT.Dibahamnya Kelantan PUN konon Negeri Kebajikan! ada?
    Ingat Kita bersyukur kpd ALLAH atas rezekinya dan terima kasih kpd maanusia yang jadi penyebab rezeki tu sampai kt kita,kerana rezeki ALLAH diberi melalui pelkbagai cara!
    Ingatkan masok PAS makin cerdek,tapi bodooo,

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping