Khamis, Februari 07, 2013

Siapa sangka, kenyataan 'Ekspresi Simbolik' yang dikeluarkan oleh Si Kahak Hijau Wong Teck sebelum ini berubah menjadi senjata yang memakan diri.

Kenyataan tersebut disambut oleh rakyat sebagai satu kenyataan angkuh dan biadap bagi seorang yang KONONnya mengaku dia memperjuangkan alam sekitar.

Rata - rata, penduduk di Kuantan sendiri tertanya - tanya, adakah Ketua Kumpulan Kahak Hijau tu sudah hilang akal kerana kerap kali GAGAL dalam isu yang dibangkitkan?

Seorang penduduk yang ditemui semalam menyatakan rasa kecewa beliau terhadap kenyataan tersebut sambil menyifatkan ianya tak masuk akal.

Beliau yang pernah mengikuti demo bersama dengan Kahak Hijau di Kuantan sebelum ini juga terkejut bila mendengar kenyataan Si Wong Tech tu.
"Apa yang kita dapat lihat, pemimpin Himpunan Hijau ni sudah kehabisan idea untuk terus memainkan isu pasal kilang Lynas."
"Adakah dia ingat rakyat akan sewenang - wenangnya bersetuju dengan tindakan yang ekstrem seperti itu dimasa akan datang?"
Seorang lagi rakannya juga bersetuju dengan apa yang dijelaskan oleh sahabatnya itu. Bagi beliau pula, kenyataan Si Wong Tech itu hanya menyusahkan Pakatan Pembangkang.
"Dia bercakap atas kapasiti apa? Sebagai wakil kepada Pakatan? Adakah dia tidak sedar bahawa tindakan dia tu hanya memburukkan lagi keadaan?"
Maka jelas lah bahawa tindakan Si Wong Tech Kahak Hijau tu sebenarnya memang tidak masuk akal. Malah ianya hanya membangkitkan kemarahan rakyat.
"Kalau dia bakar kilang tu nanti, tak ke itu akan lebih membahayakan rakyat? Kalau kilang tu meletup, siapa yang nak bayar ganti rugi? takkan nak mintak dengan rakyat kot."
Hah! Inilah padahnya bila bercakap tak reti guna Kepala Otak. Banyak guna Kepala Lutut, akhirnya diri sendiri yang terbakar. Terima kasih diucapkan kepada Si Kahak Hijau ni kerana telah memudahkan kerja kami di Kuantan!!! Hehehe... - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping