Ahad, Februari 10, 2013


Haa... tau pulak terbuntang mata Si Mahfuz bean tu ye. Baru la dia celik sikit kot. Biasanya, mata tu tak boleh sangat nak bukak sebab sedap dibuai mimpi.

Sekarang, baru la dia nak sedar diri. Tapi, sedar ke dia? Ke dia masih lagi berada dalam alam khayalan dan mimpi indah untuk bergelar Perdana Menteri?

Sebelum ni, Si Mahfuz ni pernah kata yang dia tak nak masuk campur dalam urusan masalah PAS di Kedah biarpun dia seorang wakil rakyat negeri tersebut.

Sebab apa dia nak cuci tangan? Sebab dia tak nak ada konflik dengan puak - puak Kafir Harbi DAPigs. Nanti yang susah dia jugak.

Tapi, adakah berita dibawah ni jugak berjaya membuatkan Si Mahfuz Bean tu kecut buah kerandutnya untuk terus mempertahankan Negeri Kedah?

Adakah dia takut nak berhadapan dengan rakyat yang semakin hari semakin menolak pemerintahan Rejim PASKedah yang tak sudah - sudah dilanda pelbagai masalah tu?

Nah! Nampak sangat la yang Si Mahfuz Bean ni sebenarnya bukan pemimpin yang bertanggungjawab. Nampak sangat dia lepaskan tengkuk dia je.

Pemimpin macam ni ke yang nak diangkat menjadi Perdana Menteri? Jangan kata nak jadi PM, nak jadi pemimpin pun dia tak layak!!! Setakat jadi badut boleh la.

Tapi, apa nak heran ye tak. Sedangkan amanah dan tanggungjawab pada diri dia sendiri pun dia tak mampu nak pikul, inikan pulak amanah yang diberikan oleh orang lain. 

Walhal, bukan susah sangat pun tanggungjawab yang diberikan. Mak bapak suruh belajar bagi pandai. Itu pun dia kantoi. Lagi nak suruh dia buat benda lain ke? Dah tentu - tentu la dia kantoi jugak!!!
Sebahagian daripada hampir 10,000 anak muda Kedah yang hadir pada perhimpunan Selamatkan Bumi Kedah di Charok Batang Padi di Tasik Pedu untuk melihat sendiri kemusnahan alam sekitar akibat aktiviti pembalakan berleluasa oleh Kerajaan Pas Kedah di Pedu, Padang Terap, semalam. - mingguan/Kamal Basir 
PADANG TERAP 9 Feb. - Rakyat negeri ini terus bangkit dan bersatu hati membantah aktiviti pembalakan berleluasa di kawasan tadahan air apabila kira-kira 10,000 orang muda berhimpun secara aman di Charok Batang Padi, Pedu dekat sini hari ini sebagai memprotes tindakan kerajaan Pas Kedah itu. 
Peserta perhimpunan yang memakai baju merah sebagai simbolik kebangkitan gelombang merah di Kedah menaiki lebih 2,000 buah motosikal, 675 kereta dan 58 buah bas dari seluruh negeri ini berhimpun selama lebih tiga jam di kawasan berkenaan bermula pukul 10 pagi. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping