Selasa, Februari 05, 2013


Haduh!!! Berapa kali Si Mazlan Pemalas ni nak kena tenyeh baru dia nak sedar diri ni? Masih tak cukup - cukup lagi ke dia buat kecoh kat tempat orang?

Tolong la. Sedar sikit diri tu boleh tak. Jangan la dok asyik sangat nak duduk kat atas awang - awangan je. Bawak - bawak kadar ke diri tu dulu.

Dah terang - terang warga peneroka Felda serta generasi anak muda Felda secara keseluruhannya menolak Politiking dia, pun dia masih tak sedar jugak ke?

Ke mana saja dia pergi, sudah pasti ada pihak secara majoriti yang akan menolak dia secara terang - terangan. Pun dia masih nak membanggakan diri sendiri?

Yang paling kita heran, kenapa Si Mazlan ni tak nak pulak jejakkan kaki dia ke kawasan Felda dia sendiri? Kenapa dia hanya turun ke tempat orang lain?

Adakah kawasan Felda tempat dia membesar tu dah lebih maju dari tempat - tempat yang dia kunjungi selama hari ini? Kalau tidak, kenapa dia tak ke sana?

Dah habis satu Malaysia ni dia pusing. Tapi, mengkala nak jejak kaki ke kampung halaman sendiri pun dia ketar lutut pasal apa? Apa yang membuatkan dia takut sangat tu?

Selain dari kampung halaman dia sendiri, ada lagi satu kawasan yang dia jelas cuba untuk mengelakkan diri. Kalau dia turun kawasan ni, dah tentu - tentu pecah kepala dibuatnya.

Dalam banyak - banyak peneroka Felda yang sentiasa menunggu - nunggu kehadiran Si Mazlan ni, kawasan Felda ni la yang paling tak sabar - sabar nak sambut kehadiran dia.

Kawasan tu tak lain tak bukan ialah Felda Sungai Kemahang. Ramai peneroka Felda ni memang berbulu dengan Si Mazlan ni sebenarnya.

Bukan sebab apa. Si Mazlan ni ada hutang yang perlu dijelaskan kepada peneroka Felda tersebut. Hutang tu bukan sikit beb. Berjuta - juta jumlahnya.

Sampai hari ini, banyak laporan menyatakan bahawa pihak Si Mazlan ni masih belum melunaskan isu tuntutan peneroka tu terhadap Felda sebelum ini.

Keputusan mahkamah dah dibuat. Felda pun dah serahkan hak untuk pihak yang membuat tuntutan. Tapi, ke mana hilangnya duit tu semua?

Jangan kata nak nampak bayang duit, bau pun sampai hari ni tarak!!! Yang berbau hanya bau pekung mulut Si Mazlan ni menipu peneroka lain. Pun dia masih tak sedar diri jugak ke?

Sudah la Mazlan!!! Jangan la dia anggap diri dia tu bagus sangat. Jangan ingat warga peneroka ni semuanya Bodoh macam dia. Kalau dah dasar Penipu tu, Penipu la jugak!!! Cakap je pandai, tapi Habuk Pun Tarak!!!
KUALA KUBU BHARU - Tindakan provokasi sekumpulan orang 'berbaju hitam' yang membaling kerusi dan botol air ke arah hadirin pada program Jamuan Rakyat dan Penerangan di Felda Sungai Tengi dekat di sini, malam tadi mencetuskan kekecohan.


Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Felda Sungai Tengi, Selamat Rakio berkata, kekecohan tercetus apabila kumpulan terbabit cuba menghalang Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman daripada meneruskan ucapan sambil mendesak beliau segera balik. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. TENGOK MUKA PUN DAH TAHU MCM ORG TAK BERIMAN APA LAGI DGN HATINYA BUSUK MCM TAIK BABI.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping