Selasa, Februari 05, 2013


Hah! Ni apa cerita pulak ni? Pasal apa pulak lidah DAPigs tu nak kena saman tak tentu pasal ni? Apa yang diorang dah buat sampai nak kena saman ni?

Diorang buat apa lagi kalau bukan buat fitnah yang tak tentu pasal. Tu sebab la diorang nak kena saman. Buat cerita main petik sesuka hati diorang je.

Selama ni kita ingatkan hanya Haprak Daily dengan Merosakkini je yang suka buat fitnah. Rupanya Roketkini pun sama jugak ye? Tak de beza la diorang ni.

Tapi, apa nak heran ye tak. Dah nama pun media yang dibiayai oleh puak - puak Zionist Yahudi. Itu je la kerja yang diorang boleh buat pun. Tambahan pulak, kalau tak buat fitnah, macam mana diorang nak menang Pilihan Raya!!!
 
ROKETKINI.COM telah mengeluarkan sebuah artikel bertajuk ‘JASA bazir dana awam, dipercayai terbabit sindiket beri MyKad, daftar pengundi hantu’ di dalam portal rasminya di http://roketkini.com/2013/01/31/jasa-bazir-dana-awam-dipercayai-terbabit-sindiket-beri-mykad-daftar-pengundi-hantu/
Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK)  tidak berhasrat mengulas perkara di atas sebab yakin pihak Dato Fuad Hassan selaku Pengarah sudah bersiap sedia untuk bertindak dan mempunyai alasan dan jawapannya.
Namun demikian diperenggan akhir artikel tersebut menyatakan ‘Bagaimanapun tambah Dr Ong, peranan JASA yang mendokong gagasan 1Malaysia telah gagal apabila bekas ADUN Batang Kali, Datuk Zainal Sakom menyatakan “orang India adalah peminta sedekah” dan “orang Cina terutamanya wanita datang ke Malaysia untuk menjual tubuh” ketika majlis Rapat 1Malaysia anjuran mereka’  .
Penyataan ini adalah suatu tuduhan dan fitnah. Dato Zainal Abidin Hj Sakom selaku Pengerusi YBK memandang serius tuduhan berniat jahat yang dibuat oleh Dr Ong Kian Ming. 
Menurut Dato Zainal sepanjang pengetahuannya beliau tidak pernah membuat penyataan seperti itu kecuali 2 orang pemimpin UMNO yang telah pun diambil tindakan oleh MT UMNO sebelum ini.
Pihak YBK telah menulis email dan membuat kenyataan dalam facebook ROKETKINI.COM meminta pihak bertanggungjawab dan menarik balik artikel terbuka tersebut yang menyebabkan reputasi baik Dato Zainal Sakom selaku Pengerusi YBK terjejas khususnya di kalangan masyarakat India dan China,
Oleh yang demkian YBK mendesak pihak ROKETKINI.COM dan Dr Dr Ong Kian Ming, Pakar Strategik Pilihanraya DAP, menarik semula kenyataannya dalam tempuh 24 jam mengenai Dato Zainal Abidin Hj Sakom kerana ia adalah suatu fitnah dan berniat dengan senagaja menjatuhkan repuitasi baik Dato Zainal Abdidin Hj Sakom. 
Kegagalan ROKETKINI.COM dan Dr Ong Kian Ming, Pakar Strategik Pilihanraya DAP berbuat demikian dalam tempuh tersebut, Dato Zainal Abidin Hj Sakom akan mengambil tindakan undang-undang sewajarnya. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping