Selasa, Mac 12, 2013


Hah! Ni wayang apa pulak ni? Kenapa pulak tetiba jek Si Bala tu boleh masuk Hospital? Kalau ikut kata Si Chagu Bird, Si Bala tu dah kena sampuk.

Ala, lebih kurang macam kena 'mandrem' la jugak. Tapi, siapa yang 'mandrem' Si Bala tu? Tak mendatangkan faedah lansung. Mungkin Si Bala tu sakit jantung lepas dia tengok duit RM 700ribu depan mata dia kot. Maklum la, tak pernah tengok duit banyak!!!
Sel13 - Pelarian politik, P Balasubramaniam yang baru-baru ini disambut bagaikan seorang perwira oleh PKR apabila pulang ke tanah air setelah sekian lama melarikan diri, kini berada di hospital kerana masalah jantung.
Belum pun sempat mengelilingi negara , hanya sempat dua program yang diaturkan PKR beliau telah pun rebah. mungkin inilah balasan tuhan terhadap orang yang membuat fitnah.
Untuk mengelak masyarakat membuat tanggapan Bala menerima balasan tuhan kerana memfitnah, PKR cepat-cepat mengatakan apa yang menimpa Bala adalah angkara ilmu hitam yang digunakan keatasnya bagi menutup mulutnya. Sekali lagi mereka memfitnah !
Umum mengetahui sebaik sahaja Saiful Bukhari Azlan membuat laporan polis mendakwa beliau diliwat oleh Anwar Ibrahim , Anwar tiba-tiba mengheret Balasubramaniam berada di sebelahnya di pejabat PKR untuk membuat dakwaan bahawa Datuk Seri Najib terlibat dalam pembunuhan Altantuya. Sedangkan dalam perbicaraan di mahkamah sebelum itu Bala tidak pernah berkata demikian.
Kenapa dan mengapa tiba-tiba Bala menjadi begitu ?
Raja Petra mengetahuinya dan ada jawapannya. Untuk pengetahuan pembaca sekalian Raja Petra dan Bala pernah menetap bersama di London. Jadi tidak mustahillah beliau mengetahui segalanya.
Dalam tahun 2006 ketika Bala sedang berada di pejabat Razak Baginda , Razak telah menerima panggilan telefon daripada seorang peguam yang bernama Puravalen. Dimana dalam perbualan itu Puravelan mengatakan beliau ada sesuatu yang mustahak untuk dibincangkan dengan Razak berhubung Altantuya. Razak bersetuju dan Puravelan tiba tidak lama selepas itu.
Dalam pertemuan itu Puravelan memberitahu Razak bahawa polis akan menangkapnya berhubung pembunuhan Altantuya. Razak mula pucat dan panik. Puravelan menenangkan Razak dan berkata jangan bimbang kerana dia akan mewakili Razak dalam kes itu. Kemudian Razak menyedari yang Puravelan sebenarnya mempunyai kaitan dengan Kalimullah dan memberikan maklumat kepada Karpal Singh. Keluarga Razak menamatkan khidmat Puravelan, yang juga rapat dengan seorang lagi peguam PKR, Sivarasa. Kemudian Razak telah melantik Shafee Abdullah sebagai peguam.
In July 2008, Puravalen was the one who introduced Bala to Sivarasa and Americk. Sivarasa then arranged for Bala to meet DSAI to discuss signing a SD to directly implicate Najib and Rosmah to Altantuya’s murder. Bala met DSAI twice, the first time a few days before the SD was signed and the second time on the SD day itself wherein he sat beside DSAI and gave his PC flanked by his lawyer.
The first time Puravalen brought Bala to meet DSAI, he was promised RM700,000.00 if he agreed to come up with the SD by 1st July 2008. DSAI had agreed to pay the RM700,000.00 through Puravalen and the payment was to be made in two stages — Part A, RM200,000.00, immediately and Part B, RM500,000.00, after the PC. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping