Khamis, Mac 14, 2013


Hah! Ni apa cerita pulak ni? Kenapa pulak puak - puak DAPigs tu nak bunuh pemimpin diorang sendiri? Bukan ke diorang kata yang parti diorang ni telus?

Yang herannya, kenapa puak - puak DAPigs tu buat sidang media dengan tidak memanggil mana - mana wartawan Melayu? Diorang dah amalkan 'Total Racisme' ke?

Apa yang pasti, isu ni tentu ada udang disebalik batu sebab alasan diatas tindakan yang dibuat tidak dimaklumkan kepada wartawan yang hadir.

Maka timbul la beberapa persoalan. Kenapa tetiba DAPigs nak ambik tindakan disiplin kepada seorang pemimpin kecil macam ni? Kenapa pemimpin besar tak kena pulak?

Apa kesalahan yang dah dia buat sehingga DAPigs mengambil tindakan tegas dan mengenakan tindakan disiplin terhadapnya?

Kalau nak dibandingkan, apa yang dibuat oleh Pengerusi DAPigs Perak sebelum ini lagi besar implikasinya. Dia bulat - bulat terima rasuah dari Rejim PAS Kelantan.

Bukan setakat itu sahaja. Malah, Si Ngeh tu jugak turut melanggar Perlembagaan parti secara terang - terangan bila dia terima penganugerah darjah kebesaran baru - baru ni.

Jadi, kenapa yang itu puak - puak DAPigs ni hanya pejamkan mata? Itu ke bukti yang puak - puak DAPigs ni Telus dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab mereka? Kalau dengan ahli parti pun diorang sanggup buat macam ni, dengan kita apatah lagi!!!
janice leeYB Adun T
eratai Janice Lee dilaporkan akan dikenakan tindkaan disiplin kerana pecah amanah. Beliau dikaitkan dengan Tembok Taman Seraya di sini.
 
Tindakan ini akan akan memberi kesan kepada masa depan politik beliau dan besar kemungkin tidak akan bertanding di dun tersebut dalam PRU akan datang. 
Laporan yang di terima penulisa menyatakan Janice diambil tindakan pada hari ini di Ibu Pejabat DAP Kuala Lumpur. 
Namun sehingga berita ini diterima, isu Janice Lee  tidak digembar-gemburkan. Dikhabarkan  tidak ada seorang pemberita melayu pun yang berada di ibu pejabat DAP itu. 
Penulis  menganggap apa yang berlaku adalah satu tindakan untuk menyembunyikan isu  dari pengetahuan orang melayu. 
Mungkin DAP tidak mahu rakan sekutu mereka dalam Pakatan Rakyat mengetahui hal ini .Mereka  takut penyokong-penyokong PAS akan berarak di jalan-jalan untuk  menghentam mereka. 
Jika hal ini melibatkan pemimpin UMNO pastinya mereka akan menjaja isu ni ke merata tempat. Meyatakan betapa korupnya pemimpin Barisan Nasional. Betapa mereka tidak layak memerintah negara ini. 
Sebaliknya bila hal ini terkena batang hidung mereka, mereka akan menyembunyikannya dibawah karpet supaya rakyat melihat mereka sebagai hero-hero yang bekerja untuk rakyat.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping