Isnin, Mac 11, 2013


Hah! Korang jangan silap orang pulak. SH bukan bercerita pasal YB Dato' Mohd Sharkar dalam tajuk artikel hari ini. Tapi sebaliknya, pasal lelaki yang berdiri sebelah tu.

Bagi orang yang tak kenal, itulah Ahli Dewan Undangan Negeri Kuala Semantan, YB Haji Syed Hamid. Beliau mewakili parti PAS dikawasan tersebut.

Sebelum ini, YB Syed Hamid pernah tampil didalam akhbar Sinar Harian dan menyatakan bahawa beliau tidak akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Alasan yang diberikan oleh YB adalah sebab dia dah tak berminat dan nak bagi laluan kepada generasi muda pulak untuk tampil.

Tapi, itu cerita dia. Cerita disebaliknya lain pulak. Khabar angin yang kita dengar, nama YB Syed Hamid ni tak termasuk dalam senarai calon PAS Pahang.

Sebab apa? Sebab YB Syed Hamid ni didakwa oleh pihak berkenaan mempunyai hubungan baik dengan pemimpin Kerajaan Negeri terutama dikalangan Barisan Nasional.

YB Syed Hamid bersama YAB Menteri Besar Pahang di Majlis Penyampaian Anugerah Kecemerlangan SMA Al-Khairiah, Temerloh
Hah! Betul ke dakwaan tersebut? Tak pasti la pulak kan. Dah nama pun khabar angin. Kadang - kadang, tak de angin, pokok tak boleh bergoyang. Tak gitu?

Kalau la berita yang diterima tu benar, nampak sangat la puak - puak Pakatan Haramjadah tu berjuang bukan sebab nak membela nasib rakyat.

Hanya sebab wakil rakyat baik dengan orang Barisan Nasional punya pasal, dah nama kena singkir. Padahal, wakil rakyat tu baik sebab nak menjaga rakyat.

Kalau wakil rakyat tak baik dengan pihak Kerajaan yang memerintah, macam mana dia nak mintak bantuan untuk membela nasib rakyat?

Dah jelas bahawa sifat sebegini memang sudah menjadi lumrah dikalangan puak - puak Pakatan tu. Pantang tengok orang baik dengan Kerajaan, macam - macam tohmahan yang diorang buat. Yang dibawah ni je berkecamuk, yang diatas tu ok je!!! - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping