Jumaat, Mac 15, 2013


Haduh hai... Apa pasal la puak - puak Pakatan Haramjadah ni nak cuak tak tentu arah ni? Diorang ni memang jenis yang tak boleh nak terima Kebenaran ye?

Kalau dah buat silap, nak jugak salahkan orang lain walhal yang cari pasal bukan orang lain. Diorang sendiri jugak yang sengaja cari penyakit.

Bila dah kena tindakan, sibuk la suruh gugurkan dakwaan. Konon nak kata la yang tuduhan dibuat sebab putar belit pihak tertentu. Tu semua setakat cakap diorang je.

Sekarang ni, siapa yang suruh Si Tian Chuak tu cari pasal? Ada orang ke yang desak dia buat kerja yang tak berfaedah tu? Rasanya, tak de jugak kan.

Tindakan yang dia buat tu adalah atas kesedaran dia sendiri. Dia sendiri tau apa yang dia buat. Rasanya, Si Tian Chuak tu masih waras lagi fikirannya.

Cuma, yang malangnya, otak Si Tian Chuak tu letak ditempat yang bukan sepatutnya. Orang lain otak letak kat kepala, tapi dia kat Kepala Lutut!!!

Kenapa pulak Kerajaan perlu gugurkan dakwaan terhadap Si Tian Chuak tu? Dia ada buat salah ke? PKR rasa tindakan Si Tian Chuak tu tak betul?

Kalau diorang anggap apa yang Si Tian Chuak tu buat betul, kenapa sesak sangat nak suruh Kerajaan gugurkan tuduhan terhadap Si Tian Chuak tu?

Kalau Si Tian Chuak tu berada dilandasan yang benar, hadap je la dakwaan yang telah dikemukakan. Bicara di mahkamah. Baru kita tau siapa yang benar.

Lain la kalau puak - puak PKR ni anggap mahkamah tu tak adil pulak. Kalau dulu, diorang jugak kata mahkamah tu adil bila mereka membebaskan Si Ketua Penipu tu. Sekarang, dah tak adil pulak ke? Jangan la memalukan diri sendiri pulak!!!
KUALA LUMPUR - PKR menggesa kerajaan menggugurkan tuduhan yang dikenakan ke atas Naib Presidennya, Tian Chua berhubung kenyataan mengaitkan Umno dengan insiden pencerobohan Lahad Datu.

Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad mendakwa, Tian Chua telah menjadi mangsa media selepas kenyataa asal ahli parlimen itu yang didakwa telah manipulasi secara sistematik oleh media arus perdana sehingga didakwa di mahkamah.

"Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menyatakan beliau mahu memansuhkan Akta Hasutan, tetapi ini caj baru menunjukkan ada niat jahat kerajaan untuk mengenakan Tian Chua di bawah undang-undang yang menjadi anarki

"Atas apa alasan pun, Tian Chua adalah seorang penjawat awam yang mencintai negara dan telah berkhidmat selama bertahun-tahun untuk rakyat Malaysia termasuk anggota keselamatan.

"Ia adalah kejam untuk menuduh beliau mengambil ringan ke atas kematian tentera dan anggota polis di Sabah," kata beliau dalam satu kenyataan, hari ini. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping