Isnin, April 22, 2013


Opps! Jangan salah sangka beb. Ini bukan SH yang saja cakap. Bukan pemimpin BN saja - saja je nak keluarkan kenyataan. Tapi ini yang cuba disampaikan oleh Hadi Awang sendiri.

Kalau kita teliti betul - betul, itulah yang cuba hendak disampaikan oleh Hadi Awang didalam ucapannya sebelum ini. Bagi dia, semua calon PKR tak guna belaka.

Maka sebab itulah PAS bertanding dibeberapa kerusi sehingga berlaku pertindihan kerusi walaupun sebelum ini mereka kata rundingan sudah selesai.
“PAS bertindak, bertanding dibeberapa tempat, berlakunya pertindihan ini kerana nak menyelamatkan Pakatan Rakyat,” kata presiden PAS itu dalam klip video YouTube bertajuk “Kenapa Berlaku Pertindihan Calon PAS dan PKR” yang dimuatnaik pada 21 April 2013 melalui akaun Terengganukini.

Kita tak mahu kerajaan kita jatuh macam Perak. Memerintah sekejap,” tambah Abdul Hadi merujuk kepada kejatuhan kerajaan PR Perak pada 2009 selepas dua ADUN PKR dan seorang ADUN DAP melompat parti.

Selepas pilihan raya 2008, kredibiliti PKR terjejas teruk selepas beberapa ahli Parlimen dan ADUN keluar parti.

Menurut Abdul Hadi lagi, didalam PR, PAS merupakan parti yang mempunyai jentera paling kuat dan sebenarnya tidak bermasalah untuk bekerjasama dengan PKR dan DAP.

...ada calon yang kita khuatir, calon yang tangkap muat, yang menyebabkan berbagai-bagai kemungkinan boleh berlaku, maka PAS mesti bertindak hingga berlaku pertindihan,” katanya lagi.
Nah! Nampak sangat la PAS sendiri kurang yakin dengan semua calon PKR yang bertanding dalam PRU kali ini. Diorang anggap semua calon PKR tu tak guna belaka.

Sebelum ini pun, yang ramai bertindak keluar parti dan jadi wakil rakyat Bebas kebanyakkannya dari PKR juga. Jadi, tak salah la kalau Hadi Awang nak cakap macam tu.

Tak cukup dengan itu, Si Hadi Awang ni jugak turut memberikan gambaran kononnya salah seorang calon PKR tu sebagai Pengedar 'Pil Kuda' dan penyokong tegar 'Komunis'.
Tanpa menamakan calon, menurut Abdul Hadi, PAS mendapat maklumat terdapat calon PKR yang merupakan pengedar dadah “pil kuda” dan berideologi komunis.

Nak jadi calon macam mana edar pil kuda? Orang PAS tak boleh kerja calon macam ni, terang-terang saya sebut” tambah beliau.

Ada calon yang menjulang gambar Lenin, gambar Stalin. Macam mana orang PAS nak sokong? Orang PAS kerjasama dengan Keadilan .. dengan DAP je. Tak kerjasama dengan parti Lenin, parti Stalin,” kata beliau merujuk kepada pemimpin komunis Russia, Vladimir Ilyich Lenin dan Joseph Stalin.
Hakikatnya, Si Hadi Awang ni sekadar nak menutup pekung didada sahaja. Dia dah tak mampu nak jelaskan kepada rakyat mahupun ahli sendiri mengenai perkara sebenar.

Jadi, wajar la rakyat yang berada diseluruh Negara merujuk semula kepada apa yang diperkatakan oleh Si Hadi Awang ni. Kita semua kena ingat. Calon PKR Semuanya Tak Guna BelakA!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. nak jer aku sumbat mulut hadi ngan spendar Mtapa Ali..petuihhh..mulut longkang...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping