Isnin, April 22, 2013


Itu persoalan yang dibangkitkan ketika ditanya oleh wartawan kepada Setiausaha PKR Negeri yang sebelum ini diumumkan sebagai calon Bebas di DUN Lepar, Pahang.

Kata dia, hasrat dia nak bertanding di DUN Lepar tu bukan dengan niat untuk mensabotaj parti. Sebaliknya hanya untuk menyelamatkan keadaan.
"Tujuan saya menyerahkan borang pencalonan sebagai calon Bebas semalam (kelmarin) atas faktor menyelamat dan bukan untuk sabotaj calon tersebut.
“Perkara ini jelas dan berlaku atas arahan kepimpinan parti bagi memastikan semua calon PKR layak bertanding,” katanya pada sidang media di pejabat PKR negeri, semalam.
Soalnya, apa masalah calon PKR tu sebenarnya sehingga membuatkan Setiausaha PKR sendiri terpaksa menawarkan diri untuk bertanding? 

Strategi menda kejadahnya kalau macam tu? Itu semua saja nak merosakkan kertas undi. Dia nampak sangat ada niat nak menganggu proses pembuangan undi nanti.

Ada jugak spekulasi mengatakan yang calon PKR yang bertanding di DUN Lepar itu mempunyai masalah mental. Maka sebab itu Setiausaha PKR tu bertindak sedemikian.

Mungkin mereka khuatir pihak SPR akan mengesan masalah tersebut dan seterusnya menggugurkan nama calon yang dinamakan sebelum ini.

Betul ke calon DUN Lepar dari PKR tu ada masalah mental yang tidak mahu dimaklumkan kepada rakyat sehingga terpaksa dirahsiakan sangat?

Satu lagi spekulasi yang dikhabarkan dikalangan rakyat, calon PKR itu mempunyai kebarangkalian yang cukup besar untuk melompat parti.

Andaikata dia menang nanti, dia akan mengambil tindakan sedemikian dan ianya akan merugikan puak - puak Pakatan Pembangkang. Betul ke?

Ini bukan satu dakwaan. Tetapi sebaliknya ianya tanda tanya yang kini bermain dikalangan rakyat diperingkat akar umbi. Mereka nak tau, apa dia masalah 'Peribadi' tu?

Bila tak de penjelasan dia buat, maka pelbagai spekulasi diorang buat sendiri. Adakah berani puak - puak Pakatan Haramjadah tu nak salahkan rakyat kerana buat spekulasi tersebut? Orang ada mulut beb. Diorang boleh la cerita apa yang diorang nak!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping