Rabu, April 10, 2013

Sah! Bukan la 'Aset' tu je yang dia ada!!! Hahaha...
Nah!!! Kalau sebelum ini, Si Nurul Izzah tu dengan sombong dan bongkaknya mencabar Datuk Raja Nong Chik mendedahkan aset, sekarang giliran dia pulak yang kena balik.

Kita semua tahu, sejauh mana kekayaan yang dimiliki oleh Papa Hebat Si Nurul Izzah ni sewaktu dia menjawat jawatan sebagai Menteri Kewangan.

Bila soalan ini diajukan kepada Si Nurul Izzah, dia tak jawab satu pun. Sebaliknya, Datuk Raja Nong Chik dah buat penjelasan. Kita dedahkan pulak aset kekayaan yang diwarisi Si Nurul Izzah ni. Gamaknya, aset ni turun dari langit kot!!!
Mari kita semak senarai aset milik Datuk Ibrahim Abdul Rahman. Beliau mempunyai kepentingan perniagaan yang besar mewakili Anwar dengan menjadi Ahli Lembaga Pengarah lebih dari 50 buah syarikat & memegang saham hampir 20 buah syarikat. 
Antara syarikat tersebut adalah:- Pengkalen Holdings Bhd, Pengkalen Capital Bhd, OI Corporation Bhd, Pan Malaysia Industries Bhd, Nissan Industrial Oxygen Bhd, Zaitun Bhd, Boral Concrete (M) Sdn. Bhd., Ibrus Holdings Sdn. Bhd., MS Pembinaan & Kejuruteraan (M) Sdn. Bhd,. PPH Pembangunan (M) Sdn. Bhd., Metromix Sdn. Bhd., Syarikat Bumiputra Sdn. Bhd., PPH Development (M) Sdn. Bhd., PPH Resorts Negara (Port Dickson) Sdn. Bhd., PPH Resorts (Penang) Sdn. Bhd. 
Berikut pula merupakan senarai syarikat yang bapa Anwar merupakan pemegang saham yang besar dalam sesebuah syarikat:- Nissan Oksigen Perindustrian Bhd. (3,032,500 saham); Par Con Corporation Bhd. (900,000); Perumahan Muhibah Sdn. Bhd. (510,000); Sri Kibar Sdn. Bhd. (285,000); Westaflex Sdn. Bhd. (200,000) Seribudi Services (M) Sdn. Bhd. (200,000). 
Dari mana pula aset kekayaan adik beradiknya Farizan, Rani dan Marzuki??? Dari langit kah??? Adik beradik Anwar juga merupakan rakyat biasa yg bukannya belajar tinggi mahupun jenis yang kaya raya. 
Namun apabila abang beliau menjadi Menteri Kewangan, adik beradik Anwar ini berubah menjadi golongan kaya yang melampau. 
Rani sebagai pengarah Azamintensif Sdn. Bhd., Marzuki sebagai pengarah lapan syarikat:- Teraju Dinamik Sdn. Bhd., Knight H & D Sdn. Bhd., Ganjaran Jaya (M) Sdn. Bhd., Rodatra Sdn. Bhd., Sanjungan Niaga Sdn. Bhd., CSPM Resources Sdn. Bhd., Wrand Tank Industries (M) Sdn. Bhd., Lityan Holdings Bhd., dan Bumijet Industries Sdn. Bhd.
Ps: Hah! Jawab Nurul, jawab!!! Itu baru sikit. Belum cerita pasal rumah yang diorang miliki bernilai hampir berjuta - juta ringgit tu lagi.

Jadi Nurul, jangan pandai nak tunding jari pada orang je. Dah kena batang hidung sendiri ni, pandai - pandai la jelaskan pada rakyat!!!
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. kaya betul... mna dapat tu semua... conform karun bagi kat dia kot

    BalasPadam
  2. Besar jugak aset Izzah ...hehehe ...

    BalasPadam
  3. Aku benci sgt dgn puak pembangkang suka tuduh org nak lepas tengkok

    BalasPadam
  4. Ya allah beri pechahan terok pd PR yg tahu komen tp tidak membina negara dan rakyat. Beri peluang perintah 4 negri jahanam dibuat. Menyesal undi dia. Dah taubat

    BalasPadam
  5. Artikel selepas PRU? apa faedah, orang Islam takkan percaya punyalah...ANUwar Ibrahim tak mungkin rasuah...dia maksum beb...dulu waktu dalam ABIM salam dengan perempuan haram...sekarang siap cium pipi kiri kanan lagi...mana ada hukum haram lagi sekarang...tak percaya tanya NIk Aziz, dia akan kata hukum dan bertukar...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping