Rabu, April 10, 2013


Hehehe... sejak pendedahan artikel yang SH buat baru - baru ni pasal Si Blogger DAPigs kutip sedekah tu, ada satu respon cukup menarik dijadikan bahan sembang di kedai kopi.

Yang bagi respon tu tanya, macam mana pulak nama Si Blogger tu boleh tercicir? Tercicir apa pulak? Nama dia dah jadi calon, tercicir apa lagi?

"Bukan tercicir dari senarai calon bang. tercicir dari dapat 'harta rampasan perang'." Hah? Harta rampasan perang? Apa maksud dia?

"La! Bukan ke sebelum ini ada pendedahan dibuat mengenai pemimpin lain dalam parti DAP tu dapat habuan. Nak pulak yang datang dari Perak tu.

"Bukan ke diorang masing - masing dapat tanah yang dikurniakan oleh Nik Aziz semata - mata sebagai habuan untuk melantik Nizar jadi Menteri Besar?

Jadi, macam mana pulak nama dia boleh tercicir? Dia tak dapat ke sebahagian dari habuan yang diberikan oleh Menteri Besar Kelantan tu sebelum ini?"

Dik. Engkau kena paham. Habuan yang Nik Aziz bagi tu hanya untuk dua orang pemimpin DAPigs yang ada kat Perak tu je. Mana boleh habuan tu dikongsi dengan orang lain.

"La! Ye ke? Saya ingat boleh la diorang kongsi - kongsi. Tak boleh ye? Kesian la kat blogger Sakmongkol tu ye. Kena pulak dia cari duit sendiri," tambah respon tu tadi.

Inilah budaya dalam DAPigs kalau tuan - tuan nak tau. Kalau sesama anak beranak diorang, boleh la habuan tu dikongsi. Tapi, dengan orang lain, jangan harap la.

Yang pastinya, orang Melayu jugak dipaksa jadi pemintak sedekah. Sedangkan puak - puak DAPigs tu hidup senang lenang. Tak payah pun nak kutip sedekah ni.

Itulah hinanya orang Melayu dimata puak - puak DAPigs ni kalau kita nak tau. Cuma Si Blogger tu je yang masih tak sedarkan diri. Tapi, jangan salah sangka pulak. Si Blogger tu bukannya tak de duit nak bertanding!!! Tunggu la pendedahan seterusnya nanti!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping