Khamis, April 04, 2013

Apa yang korang tengok??? Hehehe...
Kenapa orang suka sangat tengok kain Si Nurul Izzah ni terlondeh? Sebabnya mudah. Kerana selama ini dia hanya setakat pandai bercakap je kerjanya.

Bila orang suruh buat kerja, banyak pulak alasan yang dia bagi. Itu pasal a orang suka sangat melondehkan kain Si Nurul Izzah ni depan khalayak ramai.

Satu lagi alasan ialah sebab Si Nurul Izzah ni suka sangat mendedahkan tahap 'Kebodohan' dia didepan khalayak ramai. Suka betul dia nak menunjuk - nunjuk. 

Tu pasal la orang menyampah dengan dia. Sekarang, tak pasal - pasal je dia jadi songeh. Hari tu dia mintak mahkamah buat semakan kehakiman terhadap daftar pengundi hantu.

Alasan yang dia berikan sewaktu memfailkan semakan tersebut adalah kerana pihak SPR sehingga ke hari ini masih tak beri maklum balas.

Bila ianya dibidas semula oleh Pengerusi SPR, Si Nurul Izzah tu dengan tak malunya cuba nak menegakkan benang yang basah dan kata dia dah dapat maklum balas.

Nah!!! Disitu kantoinya kebodohan Si Nurul Izzah ni sendiri. Dia sendiri yang masuk perangkap yang dia buat. Tu pasal la bagi rakyat di Lembah Pantai perlu pikir masak - masak. Takkan la diorang nak wakil rakyat yang BODOH macam ni!!!
KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar hari ini gagal mendapatkan perintah Mahkamah Tinggi bagi memaksa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membatalkan nama-nama pengundi yang meragukan dalam Rang Daftar Pemilih di  kawasan Lembah Pantai.


Hakim Datuk Seri Zakaria Sam menolak permohonan kebenaran semakan kehakiman yang difailkan oleh Nurul Izzah.



Naib Presiden PKR itu menuntut suatu perisytiharaan bahawa keenggan Ketua Pendaftar SPR membatalkan nama-nama pengundi dalam senarai daftar pemilih induk Lembah Pantai 2011 dan daftar pemilih tambahan suku kedua 2012 di kawasannya adalah menyalahi undang-undang dan tidak sah.



Pada 22 Mac lepas, Nurul Izzah dan seorang pengundi di kawasan Parlimen Lembah Pantai, Kadir Sultan Abd Majid memfailkan permohonan itu dengan menamakan Ketua Pendaftar SPR, SPR, Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan kerajaan Malaysia sebagai responden.



Hakim membuat keputusan itu dalam kamar selepas mendengar penghujahan daripada peguam Nurul Izzah, Edmund Bon dan Peguam Kanan Persekutuan, Amarjeet Singh dan Suzana Atan yang mewakili pihak responden.
Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. Terlondeh demi terlondeh dan akan terus terlondeh.

    BalasPadam
  2. Tak telanjang dan ditelanjangkan dah kira cukup baik tu.

    BalasPadam
  3. Ini akibatnya kencing belum lurus dah nak berlagak pandai...dia ingat pengundi di Lembah pantai sama saperti pengundi di Permatang pauh yang terus menerus menyokong keluarga nya walaupun penduduk setempat tak dijaga kebajikan oleh keluarga nya yang selama ini menjadi kawasan tradisi keluarganya....tapi sekarang bapa nya sendiri sudah melarikan diri daripada permatang pauh sebab rakyat disitu dah muak dengan tembelang keluarga nuar brahi.

    BalasPadam
  4. lecturer berjaya di 'ais-krim kan', tapi hakim ni manusia berhemah sebab tu lah, keadilan sebenar dapat 'ditegakkan'

    BalasPadam
  5. . Argentina. Memang pendidkan di negara berkenaan percuma dan terbuka kepada sesiapa sahaja. Tetapi, terdapat banyak kos tersembunyi di negara berkeaan seperti pelajar harus membayar kos pengakutan dan pelbagai kos-kos lain yang mengarut. Pemberian biasiswa di negara berkenaan yang tidak sama rata sebenarnya telah mengabaikan golongan yang berpendidikan rendah untuk masuk ke dalam universiti. 9 daripada 10 pelajar yang memasuki universiti di Argentina datang daripada golongan kaya.

    2. Negara dunia ketiga seperti Sri Lanka dan Mauritius mengamalkan pendidikan percuma?

    Sebelum nak bercakap mengenai Sri Lanka, fahamkan dulu sistem pendidikan mereka. Hanya 10 peratus sahaja mereka yang layak memasuki university, selebihnya akan terpiggir. Inilah harganya yang perlu dibayar. Mengenai soal Mauritius, hanya orang bodoh sahaja yang membandingkan Malaysia dengan Mauritius. 1,286,340 merupakan jumlah rakyat di sana. Negara mereka pula kecil dan pengajian swasta cuma menjalankan kelas pada hari minggu sahaja memandangkan jumlah pelajar di sana sangat kecil. Jadi, buat apa nak bandingkan epal dengan durian? Sangat tidak adil bukan?

    3. Brazil. Ya, pendidikan mereka percuma, tetapi, nah, ambil ni:

    "Brazil is known for charging a high tax burden from its citizens and companies established. We will provide an overview of the most common taxes in Brazil, dividing them into Federal, State and Municipal taxes." Rujuk link pada komen saya dibawah.

    " Everyday taxes in Brazil: IPVA, IPTU and IPTR!"

    4. Bandingkan dengan negara kaya pula? Berapa kerat negara kaya yang ada sistem pendidikan percuma? Denmark? Kadar cukai di negara berkenaan merupakan yang paling tinggi di dunia. Kita perlu bayar untuk sesuatu yang percuma.

    5. Turki? Sistem pendidikan negara kita tak ubah macam negara mereka.Turki hanya menawarkan pendidikan percuma pada peringkat sekolah rendah dan menengah daripada gred 1 sehinggalah 12. Serupa dengan negara kita, pendidikan percuma di Malaysia ditawarkan daripada darjah satu sehinggalah ke tingkatan 6 sebenarnya. Dan Malaysia hanya mengenakan 10% bayaran untuk pendidikan tertiaty (universiti, kolej) dengan 90% disubsidi kerajaan.

    6. Finland? Saya dah cakap, jangan buat perbandingan epal dan durian. Kita buat sedikit analisis pasal negara Finland. Finland mempunyai 169, 000 orang pelajar dan Malaysia mempunyai 508,256 pelajar yang belajar di IPTA (IPTA sahaja, tidak termasuk IPTS lagi). Malaysia sebenarnya memberikan subsidi sebanyak 95 % daripada yuran pengajian sebenar di IPTA. Pelajar hanya membayar 5 % sahaja. Cukai pendapatan di Finland mencecah 50 peratus ke atas manakala Malaysia hanyalah mencecah 26 peratus maksimun. Dan, kenapa tergamak kalian bandingkan epal dan durian?

    Negara-negara yang dibangkitkan oleh Bawini sebenarnya kaya dengan inflasi. Ambil contoh Argentina sudah cukup. 38 peratus inflasi untuk 2 tahun kebelakangan ini. Barang naik sikit kat Malaysia pun dah bising, dan hanya kerana pendidikan percuma, apakah sudah bersedia rakyat Malaysia untuk menghadapi cukai yang tinggi?

    BalasPadam
  6. kita tgk sapa yg kena...

    BalasPadam
  7. AHLI UMNO SAMPAI MATI9 April 2013 2:57 PTG

    boleh tak kita lawan pakatan gunakan hujah. bukan gunakan fitnah. Ni semuanya guna fitnah, sebab tu la tiap kali kena saman, asyik kalah je. Nak bentang manifesto pun kutuk pakatan. Betul jugak ap yang che det sebut, dalam umno tinggal orang yang bodoh je...... kecuali aku, he he he....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping