Khamis, April 04, 2013


Sudah terang lagi bersuluh. Kepincangan demi kepincangan dalam Pakatan Pembangkang didedahkan satu persatu. Kesepatan mereka hanya omongan kosong semata - mata.

Perkara ini bukan lagi perkara yang tersembunyi kepada rakyat. Ianya sudah menjadi 'Rahsia Umum' yang memang menjadi bahan bualan dikalangan rakyat sendiri.

Kudis yang mula meletus di Johor kini sudah sampai ke Negeri Sabah. Akibat kegelojohan Si Ketua Penipu tu telah membuatkan rakyat semakin muak dengan Pakatan.

Mana tidaknya. Si Ketua Penipu tu terang - terang menggunakan kuasa 'Veto' dalam menentukan calon di Sabah. Tak dapat lampu hijau, jangan harap la nak bertanding.

Ini ditambah pulak dengan pembahagian kerusi dikalangan puak - puak Pakatan tu dilihat sebagai 'Berat Sebelah' oleh rakyat tempatan.

Dikhabarkan bahawa PKR bakal bertanding di 11 kawasan, manakala APS hanya 6, PAS 3 dan DAPigs 3. Jika dicampur PAS dan DAPigs, maka Pakatan bertanding di 17 kerusi!!!

Yang hairannya, sebelum ini puak - puak Pakatan tu dah tabur janji kononnya diorang nak mengembalikan Hak Autonomi kepada rakyat Sabah.

Tapi, melihatkan keadaan semasa, diorang pulak yang nak jadi kuasa Autonomi di Negeri Di Bawah Bayu itu sendiri. Diorang lebih dominan dari parti tempatan.

Memang sah la yang puak - puak Pakatan Pembangkang ni sekadar bercakap je pandai dengan menabur janji yang bukan - bukan. Tu semua sebab kerakusan nafsu Si Ketua Penipu tu sendiri. Dia yang Gila Kuasa, sampai rakyat pulak yang merana!!!
Antarapos - Pakatan pembangkang ketika ini mengalami masalah tersendiri di Sabah apabila parti pembangkang tempatan berikrar untuk menolak sokongan terhadap Pakatan Rakyat di negeri itu.

Pengerusi Parti Pembaharuan Negeri (Star) Datuk Dr Jeffrey Kitingan sebelum ini dilaporkan berkata pengumuman oleh Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa Pakatan Rakyat tidak akan bekerjasama dengan parti-parti pembangkang di Sabah disifatkan sebagai menghina.

Pakatan Rakyat akan hanya bekerjasama dengan Ahli Parlimen Beufort Datuk Lajim Ukin dan Ahli Parlimen Tuaran Datuk Wilfred Bumburing, yang telah berikrar untuk bekerjasama dengan gabungan pembangkang.

Sabah yang dibawah kepimpinan Ketua Menterinya, Datuk Seri Musa Aman mempunyai 25 kerusi Parlimen dan 60 kerusi DUN, dan untuk rekod, BN menang bergaya pada PRU12 yang lalu dengan 24 kerusi Parlimen dan 59 kerusi Dun.

Lajim baru-baru ini mendakwa Pakatan Rakyat yakin memenangi 35 hingga 40 kerusi negeri di Sabah, selain mengatakan rakyat Sabah sudah biasa bertukar kerajaan negeri.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping