Ahad, Mei 12, 2013


SH sokong apa yang telah dinyatakan oleh YAB Menteri Besar Terengganu ni. Cara ini je yang mampu membuatkan puak - puak Pakatan Haramjadah tu reti bahasa sikit.

Biar diorang pulak yang buat kerja. Jangan semuanya nak bergantung harap pada pihak Kerajaan je kerjanya. Kerajaan buat pun, diorang bukan nak berterima kasih.

YAB Menteri Besar Terengganu telah mencadangkan supaya rumah PR1MA hanya dibina dikawasan - kawasan yang dimenangi oleh UMNO/BN sahaja. Yang lain biar lantak!!!

Di Pahang, SH ambik kawasan di Kuantan dan Indera Mahkota sebagai contoh. Dua - dua kawasan ni sekarang dikuasai sepenuhnya oleh PKR. Jadi, biar je PKR buat kerja.

Kalau nak bina rumah PR1MA, buat dikawasan Indera Pura, tempat YB Datuk Shafik Fauzan. Banyakkan rumah baru kat kawasan tu. Rakyat pun senang hati.

Nak pulak kawasan tu rajin jugak banjir. YB Shafik pun selalu jugak jadi mangsa banjir ni. Jadi, boleh jugak dia pindah sekali dengan penduduk dikawasan tersebut. Baru adil.

Sekarang ni pihak kerajaan perlu memikirkan keutamaan bukan lagi nak bertindak menyeluruh. Kalau sebelum ni, kawasan Pro Pakatan dimajukan.

Tujuannya nak ambik hati pengundi - pengundi Pakatan kononnya. Tapi, adakah cara itu memberikan kesan kepada mereka? Tak de beb!!! Pakatan tetap undi Pakatan.

Ada satu insiden yang diceritakan oleh sahabat SH mengenai seorang pemimpin UMNO/BN ni. Dia terlalu mendahulukan Pakatan dari orang BN sendiri.

Bayangkan. Pernah ada satu masa, pemimpin UMNO/BN ni datang ke kawasan Felda dan duduk dengan pemimpin UMNO dikawasan tersebut sambil berbual.

Datang pulak seorang Guru Besar yang memang terkenal dengan sifat TOTOKnya menetang Kerajaan. Malah dia juga ada jawatan dalam Muslimat PAS kawasan.

Ada ke pemimpin UMNO/BN tu suruh Ketua Cawangan UMNO tu bangun dan bagi Guru Besar tu duduk atas alasan Guru Besar tu bekas anak murid dia???

Itu satu hal. Satu lagi cerita yang disampaikan ialah mengenai projek untuk kontraktor. Kebanyakkannya sekarang ni semua orang Pakatan yang sapu.

Yang orang UMNO/BN bila mintak, macam - macam alasan yang pemimpin UMNO/BN bagi. Keadaan ini membuatkan orang Pakatan tu makin tak nak sertai UMNO/BN.

Sebaliknya, mereka akan lebih mudah untuk mendabik dada dan mengepak bila bercakap dengan orang UMNO/BN sendiri. 

Kata mereka, "Baik jadi pembangkang dari jadi pencacai UMNO. Dapat jugak Projek. Korang yang jadi AJK, jadi pencacai dalam UMNO apa dapat?"

Nah!!! Perkara seumpama ini yang perlu dilupuskan dari kalangan pemimpin UMNO/BN. Waima orang Pakatan tu anak murid ke, apa ke, itu tolak tepi.

Kot ye pun nak dahulukan rakyat, dahulukan dulu orang UMNO/BN ni. Orang UMNO/BN ni yang buat kerja untuk UMNO/BN. Bukan orang Pakatan.

Itu pun kalau pemimpin UMNO/BN masih nak menang dalam PRU akan datang la. Kalau tidak, jangan marah la kalau seandainya makin ramai ahli UMNO/BN angkat kaki. Sebab semua tu bukan salah orang lain. Semua tu salah pemimpin UMNO/BN jugak!!!
Categories: , , ,

9 ulasan:

  1. Salam untuk tuan, mohon perhatian dari pihak tuan agar dapat pautkan blog saya di senarai blog list hebat tuan, sumpahdarahmelayu.blogspot.com
    TERIMA KASIH..

    BalasPadam
  2. sbb kita beri bantuan kepada kawasan yang tidak d menangi BN, sbb itu antara sbb orang Kelantan masih tak terima BN sbb kononnya sayang kat nik aziz...

    buat macam tun bantu senyap2 dah...

    budakteranung

    BalasPadam
  3. setuju.bantulah yang undi kita dulu.ni tidak.sibuk nak tarik .undi yg pihak sebelah sana.yg sebelah sini ,sakit hati bukan main.

    BalasPadam
  4. Inikah cara pemikiran pemimpin umno be end.klau mcm ni aku xsetuju..sebab rakyat klu buat mcm ni..lgi rakyat xsuka..amalkn mcm ni insyaallah pru 14..kompen jatuh pd tngn pembangkang..pakai otak ckit la nk ckp pun..ini satu pemikiran sekolah menengah..atau pmikiran tanpa memndang lebih jauh..pk2 kn lah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. bantu pun buat apa,tak kenang budi,mangkokkkk

      Padam


  5. setuju sangat2... kami orang BN yang berada dikawasan PR sanggup berkorban.

    BalasPadam
  6. Setuju sangat2....BN fokus pada kawasan yg menang je (par 133 , dun 275 ) senangkan kepala tak pening, tak banyak kawasan. PR pun boleh buat macam tu juga....duit mintak dgn Anuar blackout/penipu tu....

    BalasPadam
  7. saya setuju dgn saudara bantulah org yg membantu bn bantu org yg menentang kita..buat baik biarlah berpada-pada....biar kena dgn tempat atau orgnye

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping