Jumaat, Mei 31, 2013


Itu je perumpamaan yang dapat diberikan kepada Bang Min ni sebenarnya. Dia kini hanya ibarat sampah dalam PKR. Apa dia cakap, tak de orang nak terima dah.

Walaupun dia seorang Timbalan Presiden, apa yang dia cakap tidak akan mampu untuk dilaksanakan atau diambil kira oleh pimpinan lain dalam PKR.

Kalau sebelum ini, orang pertikai apa fungsi Kak Wan Omega sebagai Presiden PKR kerana dilihat tidak mampu berfungsi didalam parti. 

Sekarang, soalan yang sama juga diajukan kepada Si Azmin ni. Apa fungsi dia kalau tak de orang pun peduli dengan apa yang dia cakap? Semua yang dia luahkan hanya ibarat sampah.

Sebelum ini jugak, Si Azmin tu kecam amalan Nepotisme didalam PKR. Dia secara terang - terangan telah mengkritik Si Ketua Penipu tu. Tapi, apa respon dari PKR sendiri?

Tak de bagi respon apa pun beb. Semua main pakat diam je sebab masing - masing takut dikenakan sebarang tindakan oleh Si Ketua Penipu tu. Semuanya BACUL belaka. 

Mungkin diorang pun takut kena liwat jugak kot. Tu pasal la masing - masing semuanya senyap je!!! Kalau bercakap nanti, takut ada pulak yang kena saman. Bang Min tak pe. Dia kebal dari sebarang tindakan!!!
Berikutan serangan sinis terhadap Khalid dan komen bahawa Selangor tidak memerlukan menteri besar seperti Khalid yang dipanggi 'lame duck', Azmin, walaupun memegang jawatan tinggi dalam parti tidak dipertimbangkan jawatan bagi mewakili PKR untuk menerajui pentadbiran di Selangor.

Kini, apabila cita-cita Azmin untuk bergelar menteri besar telah terhalang, apa yang akan berlaku kelak?

Ahli Parlimen Gombak ini tidak dilihat secara ketara mahu menang untuk mendapat kuasa - bermula dengan pertelingkahan dengan Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail dan anak perempuannya Nurul Izzah Anwar, yang secara sinis memberi komen mengenai pemimpin pembangkang dan penasihat parti Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai amalan "nepotisme". 

Senarai exco baru juga tidak mempunyai penyokong Azmin, dan terdapat cakap-cakap Azmin sedang kehilangan mereka (penyokong) berikutan komennya baru-baru ini dan helah mengenai kedudukan Menteri Besar Selangor.

"Sebelum ini, mungkin beberapa anggota exco baru akan menyokong beliau," kata sumber yang rapat dengan menteri besar.

"Tetapi selepas Azmin menunjukkan warna sebenar dalam kemelut pelantikan menteri besar - memanggil pemimpin itu 'Lame duck'- Saya ragu-ragu jika mana-mana reformis sebenar yang mahu bersama-samanya lagi. Dia seorang pemimpin yang sudah tersasar," katanya.
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata badan binasa tapi kalau terlajak perbuatan itu lu tanggunglah akibatnya.....

    BalasPadam
  2. terlajak perahu boleh diundur...terlajar kata badan binasa...tapi kalau terlajak perbuatan lu tanggunglah akibatnya.....

    BalasPadam
  3. Manusia kalau tiada PRINSIP hidup.....
    Ibarat patung Barbie...atau pasangannya KEN....

    Macam mana DIA nak berjuang untuk rakyat?
    ....kalau DIA sendiri pun tak dapat berjuang HAK dia...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping