Jumaat, Mei 31, 2013


Kesian beb. Si Nurul Izzah ni mengadu kata dia telah dicabul dengan kejam oleh pihak Imigresen Sabah sehingga tak dibenarkan buat apa - apa lansung.

Erk, kalau tak boleh nak buat apa - apa, macam mana pulak Si Nurul Izzah tu boleh hantar pesanan dalam laman twitterm, memaklumkan yang dia ditahan semalam? 

Hantar pesan twitter tu bukan bukti yang dia boleh buat apa saja ke? Malah, dia bukan sahaja dibenarkan untuk hantar mesej, tapi dia juga dibelanja makan.

Nah!!! Makan pulak bukan sebarang makan beb. Makan KFC lagi tu!!! Pun pihak Imigresen tu masih dianggap kejam lagi ke? Tolong la Nurul!!!

Hakikatnya, Si Nurul Izzah tu ditahan dan tidak dibenarkan menjejak kaki ke Negeri Sabah berdasarkan peraturan yang sah. Jadi, tak payah la dia nak meroyan tak tentu arah.

Cuba Si Nurul Izzah tu belajar untuk menerima Kebenaran sekali sekala. Semua orang dalam Malaysia ni memang tak suka dengan dia. 

Mana tidaknya. Dah kerja dia hanya menghasut orang dan buat cerita fitnah je. Macam la tak de kerja lain yang dia boleh buat. Kalau kerja dia jaga rakyat tahan jugak. Ini tidak. Asyik nak MENIPU je!!! Macam Gampang!!!
KOTA KINABALU 30 Mei - Jabatan Imigresen Sabah mengesahkan bahawa larangan terhadap Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar daripada memasuki Sabah dibuat mengikut lunas undang-undang. 
Pengarahnya, Noor Alam Khan A. Wahid Khan berkata, larangan itu tertakluk kepada bidang kuasa kerajaan negeri dan pihaknya hanya mematuhi arahan yang dikeluarkan dari Pejabat Ketua Menteri. 
"Beliau (Nurul Izzah) ditolak masuk (not to land) mengikut Seksyen 65 (1)(a) Akta Imigresen 1959/1963 atas arahan pihak Kerajaan Negeri Sabah," katanya kepada Utusan Malaysia di sini malam ini sambil enggan mengulas lanjut mengenai insiden berkenaan. 
Nurul Izzah dalam Twitternya pada pukul 7.30 malam menyebut; "Saya ditahan oleh Imigresen Sabah dan diarah pulang oleh Pejabat Ketua Menteri Sabah. Beginilah nasib demokrasi pasca PRU-13. Just you wait BN".
Categories: , , ,

8 ulasan:

  1. Demokrasi pala bapak kau lah...kalau dah nak menjahanamkan negara tak payah beralasan...

    BalasPadam
  2. Ini Sabah bah.. suka hati CM kami lah mau halau siapa pun dari masuk sini.. Jadi PATI la kalau berani masuk secara haram kah kah kah..

    BalasPadam
  3. Sesetengah orang suka MEMBACULKAN diri.....

    Dalam keadaan yang dikatakan tak BEBAS itu , boleh sempat lagi tweet sebar fitnah.....

    Buka Lah Mata Wahai Rakyat Jelata....

    BalasPadam
  4. Dia ingat semua tempat bapak dia punya ke..elok la gitu diharap semua negeri menggunakan amalan ni supaya betina ni tau sikit beradap dan menghormati orang lain..ni asyik nak tabur fitnah serta membuat onar supaya rakyat membenci pemerintah..

    BalasPadam
  5. SABAH tu dalam Malaysia ka.....atau luar Malaysia???????Warga negara Malaysia pon tak boleh bergerak bebas dalam negara sendiri ka???????? Ohhhh orang SULU kot yang bebas masuk tanpa halangan atau mat banggla.TOLONG jangan kata semua orang TAK SUKA DIA.Yang benci dia cuma UMNGO / BN saja tau!!""""

    BalasPadam
  6. Tanpa nama 1.01.,sbb Sabah dlm Malaysia la si izzah ni xboleh masuk Sabah.,dia lg bahaya dr org2 sulu...mengerti?

    BalasPadam
  7. Org x penah peduli pasal sejarah camtu la, x penah baca pasal perjanjian yg dipaterikan. Dia igt Malaysia ni bapak dia punya agaknya

    BalasPadam
  8. NURUL KENAPA MARAH2? DAH LAMA TAK DAPAT KE?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping