Ahad, Mei 26, 2013


Kalau kita baca kenyataan media yang keluar dari mulut Si Azmin Ali ni, kita dah boleh agak siapa yang dia maksudkan sebenarnya.

Hakikatnya, Si Azmin Ali tu nak sindir Si Minah Muka Berminyak tu. Selama Si Faekah tu jadi Setiausaha Politik, memang dia tak de kerja lain.

Boleh dikatakan semua keputusan yang dibuat oleh Si Khalid Gagap perlu melalui dia terlebih dahulu. Kalau tak dapat kata putus dari dia, jangan harap la.

Itu sebenarnya yang menjadi penghalang kepada Si Azmin Ali ni nak ikat Si Khalid Gagap tu. Dan semua orang tahu, Si Faekah tu 'Mata dan Telinga' Kak Wan Omega.

Hanya Si Faekah tu sahaja yang kekal sebagai konco paling rapat dengan Kak Wan. Setiap pergerakan dan keputusan Khalid juga akan dilaporkan secara'direct' kepada Kak Wan.

Jadi, mungkin sebab itu la Si Azmin ni beria - ia sangat nak menyindir Khalid dan menggelarkannya sebagai 'Lame Duck'. Tapi nak buat macam mana ye tak. Dah memang itu sifat Si Khalid Gagap tu. Rupa dia pun dah nampak macam itik!!!
Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menegaskan istilah 'lame duck' yang disebut semasa ucapan dasar Kongres Nasional PKR tadi tiada membawa apa-apa maksud sensitif, malah ia menegaskan ia berkaitan reformasi parti dalam membawa perubahan.
 
Jelasnya, PKR perlu membina dan mengurus persepsi rakyat melalui manifesto dan komunikasi politik.
 
"Mengapa sensitif dengan istilah 'lame duck'? Ia bermaksud sesuatu tak maju ke hadapan dan terbantut dalam beberapa usaha," kata dalam sidang media sebentar tadi.
 
"Maka sudah tentu pilihan raya dan selesai, masa terbaik untuk melakukan muhasabah dan membangunkan aprti supaya parti ini terus relevan kepada masyarakat yang mahukan perubahan, kerana sokongan semakin hari semakin meningkat."
 
Azmin dalam mesej Twitternya sebelum ini menyatakan bahawa Selangor memerlukan menteri besar yang berkredibiliti dan tidak mudah 'dicucuk hidung'. 
 
Malah beliau membayangkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai 'lame duck' kerana memberi peluang kepada orang kanannya untuk membuat keputusan.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Memang dah gitu lah cara orang PKR putar belit. Sebelum dia orang kena tuduh, dia tuduh orang lain dulu. Yang betulnya dalam PKR, kak Jijah tu yang lebih berkuasa. Afterall, kak Jijah yang president. Siapa betulnya yang kalah dengan bini? Sebab itu ramai Cina nak NoRule Izzah jadi PM. Lagi senang nak control, macam dia orang buat kat Lembah Pantai.

    BalasPadam
  2. Keluarga 69.....rebut rebut rebut kuasa.....Melayu berebut kuasa.....cina menang..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping