Khamis, Mei 09, 2013


Hah!!! Ada tak sesiapa yang kat luar sana tu boleh jawab soalan yang diberikan diatas? Kenapa DAPigs tak sokong PAS jadi Menteri Besar Selangor?

Kalau ikutkan, PAS memang layak untuk mengisi kedudukan tersebut memandangkan mereka mempunyai Majoriti kerusi dalam DUN Selangor.

Tambahan pulak, DAPigs tak de wakil Melayu yang menang dalam PRU yang lepas. Jadi, memang tak de sebab lansung PAS dikatakan tak layak untuk jadi MB.

Tapi, persoalannya, kenapa DAPigs tetap mahu Khalid Gagap jadi Menteri Besar? Kenapa diorang tak sokong PAS pilih pemimpin mereka sendiri?

Ini jawapan SH. Sebab selama hari ini, DAPigs sering memandang PAS dalam keadaan yang curiga. Mereka masih was-was dengan ketelusan PAS dalam Pakatan.

Mereka melihat PAS sebagai satu ancaman dalaman yang boleh mengugat kedudukan mereka dimasa akan datang. PAS bukan calang - calang parti.

PAS ada undi yang jauh lebih besar jika hendak dibandingkan dengan PKR atau DAPigs sendiri. PAS ada pengikut yang lebih ramai. Tu sebab DAPigs tak berapa yakin dengan PAS.

DAPigs takut PAS akan bertindak seperti sebelum ini dimana seorang Exconya pernah mendesak untuk mengharamkan penjualan arak di Selangor.

Exco itu juga pernah menyuarakan untuk menghalang mana - mana pekerja muslim bekerja di premis yang ada menjual arak. Perkara ini yang merunsingkan DAPigs.

Malah, DAPigs juga menganggap PAS mampu berubah hati pada bila - bila masa sahaja memandangkan akar umbi PAS sudah mula berbisik - bisik.

Ahli akar umbi PAS mula memandang serong terhadap niat DAPigs mahu bekerjasama dengan mereka selama hari ini. Adakah ianya untuk Kebajikan Rakyat?

Atau adakah ianya hanya untuk meraih undi dari kalangan orang Melayu Islam sahaja? Nah!!! Itu persoalan dari kalangan ahli PAS sendiri.

Perkara ini kita boleh lihat dengan jelas apabila DAPigs sering membantah cadangan PAS untuk melaksanakan Hudud di Malaysia.

Selain itu, DAPigs juga telah membuat tuntutan yang tidak masuk akal iaitu ingin membenarkan penggunaan kalimah Allah didalam Bible versi bahasa Melayu.

PAS sudah korbankan terlalu banyak untuk DAPigs. PAS dah gugurkan perjuangan Negara Islam untuk DAPigs. PAS sanggup korbankan Hudud demi DAPigs.

Jadi, kenapa pulak DAPigs tak bersetuju sekiranya PAS mengambil alih kepimpinan Kerajaan Negeri Selangor dari PKR? Jawapannya seperti yang SH nyatakan diatas.

Kesimpulannya, DAPigs tidak ikhlas berjuangan disamping PAS. Matlamat mereka hanya untuk meraih undi dari kalangan orang Melayu Islam. Waima kata nak bagi tampuk kepimpinan, jangan harap la. Sampai mati pun DAPigs takkan bagi pada PAS!!!
Categories: , , ,

6 ulasan:

  1. Masih belum terlambat jika pas mahu bersama umno untuk membentuk kerajaan selangor

    BalasPadam
  2. DAPigs takut abis semua kalabul malami PAS tutup........

    BalasPadam
  3. pas ada 21 kerusi parlimen buatlah kerajaan perpaduan dgn umno...aku pening kau org marah org umno mcm dia lebih kapir dari org kapir...

    BalasPadam
  4. Duadua bodo maa..

    BalasPadam
  5. elok pas keluar dari pakatan dan bergerak sendirian sekurang2 nya dapat mengurangkan pengaruh dap.keatas orang melayu sebab sekarang ni ramai melayu sudah taksud dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping