Selasa, Mei 21, 2013


SH sekadar nak berkongsi renungan khusus buat sahabat - sahabat SH yang masih berada dibelakang PAS agar mereka memikirkan mengenai perkara ini.

Tatkala ini, rakyat secara keseluruhannya sedang memerhatikan kemelut terkini yang sedang melanda Rejim Pakatan Selangor.

Apa yang berlaku di Selangor mampu memberikan manifestasi kepada keadaan Negara seandainya puak - puak Pakatan Haramjadah tu dapat merampas Putrajaya.

Ini kerana kerusi di Selangor bercampur - campur sesama mereka. PAS, PKR dan DAPigs masing - masing mempunyai kawasan mereka sendiri.

Keadaan ini berbeza jika hendak dibandingkan dengan Pulau Pinang dimana Negeri Pulau Mutiara itu dikuasai sepenuhnya oleh DAPigs. PKR hanya dapat satu dua kerusi.

Manakala PAS pula ketinggalan jauh dibelakang dan tidak lansung diserapkan menjadi Exco Kerajaan Negeri. Alasan yang diberikan sebab PAS hanya ada satu kerusi.

Di Kelantan juga berbeza dengan Selangor dimana PAS pula menjadi dominan dan tidak ada lansung wakil dari PKR mahupun DAPigs yang dipilih menganggotai Kerajaan Negeri.

Hal yang sama juga berlaku tatkala PAS menguasai Kedah sebelum ini. Hanya dua orang wakil PKR dilantik menjadi Exco manakala DAPigs tidak diberikan peluang.

Maka, rakyat kini menjadikan Selangor sebagai satu model kepada pentadbiran Pakatan jika mereka berjaya merampas kuasa untuk memerintah Malaysia.

Keadaan di Selangor jelas memperlihatkan kerakusan dan nafsu kuat DAPigs mahu merampas kuasa. Ini diperlihatkan melalui tuntutan yang dibuat oleh DAPigs sendiri.

Kepimpinan DAPigs ini jelas menjadi satu tanda tanya kerana keputusan mengenai perlantikan Exco Negeri telah pun diputuskan oleh Tuanku Sultan sendiri.

Tidak wajar bagi DAPigs mahu membantahnya kerana keputusan sudah dibuat. Untuk apa lagi mereka mahu menyalak macam anjing tak tentu arah?

Bantahan demi bantahan telah dibuat oleh DAPigs sejak kebelakangan ini. Apa yang mereka tidak puas hati mengenai keputusan tersebut? Siapa sasaran mereka sebenarnya?

Adakah mereka menyasarkan kepada Menteri Besar Selangor semata - mata sedangkan yang buat keputusan ialah Tuanku Sultan sendiri?

Atau adakah mereka mahu menyindir keputusan Sultan melalui provokasi terhadap Menteri Besar secara terang - terangan? Itu yang perlu dipersoalkan oleh PAS.

Hakikatnya, andai kata DAPigs berjaya dalam bantahan yang mereka buat, yang rugi sudah tentu - tentu PAS sendiri. Kerusi PAS akan menjadi korban kepada kerakusan DAPig.

Maka, persoalan mengenai sama ada DAPigs mampu untuk merampas kuasa pentadbiran Negara dan menjadi kuasa dominan tidak wajar dipertikaikan. Terang - terang di Selangor DAPigs sudah tunjuk belang. Takkan itu pun PAS masih tak nampak jugak!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Brader.. Pas nak ke bsatu dgn Umno yg dh dikafirselukpekasamkan tu? Pmimpin diorag nk ke jilat balik ludah kat muka Umno? Puak khawarij ni mna tau insaf, selagi ada kuncu2 syaiton dlm Pas slagi tu le akn terus bgini, diorag lagi selesa brasmaradana dgn kafir harbi evengalis, hanya bencana yg akn sedarkan diorag, tu pn mgkn suku je, dunia akhir zmn.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping