Rabu, Mei 22, 2013


Sebelum ini, puak - puak DAPigs Selangor tu dengan bangga mencanangkan nama dua orang pemimpin mereka sebagai Ahli Exco Negeri.

Malangnya, nama dua orang Exco yang diumumkan itu rupanya hanya cadangan dan ianya belum diterima lagi. Kiranya, diorang ni masuk bakul, angkat sendiri je.

Macam mana nak jadi Exco kalau dah dua orang tu pernah diselubungi oleh pelbagai kontroversi sebelum ini? Yang sorang tu Speaker Pecah yang terlibat dengan isu pasir.

Yang sorang lagi pulak, Pegawai Khas dia mati terjun bangunan akibat tekanan sebab banyak sangat rahsia sulit yang terpaksa dia simpan sorang - sorang.

Rahsia pulak pasal pemimpin tu ada kes rasuah yang tak mampu diluahkan secara terang - terangan. Pemimpin macam itu pun nak dijadikan sebagai Exco ke?

Tolong la!!! SH mintak sangat la dengan puak - puak DAPigs ni. Jangan nak tunjuk sangat perangai Musibat diorang tu depan orang ramai. Dapat jadi ADUN pun kira dah bernasib baik. Kalau dapat jadi Exco, rasanya lagi banyak skandal diorang buat nanti!!!
KLANG: Menteri Besar selangor menegaskan dua nama ahli yang disahkan DAP untuk menerajui barisan exco kerajaan negeri bagi penggal baru hanya sekadar cadangan parti itu.
Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata DAP berhak untuk mengemukakan sebaran nama namun hanya akan dipastikan selepas mendapat pekenan oleh Sultan Selangor.
Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng baru-baru ini mengesahkan ADUN Sungai Pinang Datuk Teng Chang Khim dan ADUN Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah dipilih sebagai exco Selangor walaupun senarai nama belum diserahkan kepada pihak istana.
"Itu cadangan mereka (DAP) dan nama yang diterima akan diumumkan sebelum majlis angkat sumpah nanti," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Kenduri Kesyukuran Pelabuhan Klang malam tadi.
Beliau dalam pada itu berkata Speaker Dewan Undangan Negeri berkemungkinan masih dilantik dari DAP juga bagi penggal baru ini.
Beliau bagaimanapun enggan mengulas siapa yang bakal menjadi speaker DUN itu nanti.
"DAP telah pun membuat pengumuman dan terpulang kepada DAP untuk membuat cadangan," katanya.
Untuk rekod, pada penggal lepas, Teng Chang Khim dari (DAP) dipilih untuk menjadi Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor.
Khalid yang juga ADUN Pelabuhan Klang memberitahu status quo bagi exco mengikut komponen parti (DAP-PKR-PAS) masih kekal seperti penggal lepas.
"Kita telah mengadakan persetujuan supaya DAP masih mengekalkan 3 wakil Dewan, Keadilan 3 orang dan PAS 4 orang," katanya.
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. DAPigs sudah semai sifat rasis dengan cara tak langsung dalam jiwa anak2 muda Melayu.Tahniah Lim Kit Siang dan anak kesayangan dia Lim Guan Eng. Seandainya terjadi apa2 malapetaka dalam negara, kita boleh tudingkan jari kepada dua Babi jantan ini.Perosak keamanan negara Malaysia.

    BalasPadam
  2. Kalaulah org pas ikut...bodohnya hang kecut duduk bawak ketiak DAPigs.

    Sudahlah layak jadi MB...beri kat org juga...
    Mmmmmmmmm mengusap janggut tak tumbuh

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping