Selasa, Mei 07, 2013


Tidak ada apa yang dapat diperolehi jika mereka masih kekal didalam Pakatan. Malah, situasi terkini memperlihatkan PAS semakin ketinggalan.

Biarpun berlaku penambahan kerusi dikalangan Pakatan, namun ianya bukan atas sumbangan puak - puak Parti Angguk Saja tu. Sebaliknya kerusi diorang pulak yang kurang.

Perkara itu cukup jelas. Yang bertambah hanya kerusi DAPigs dimana ianya menunjukkan kerakusan mereka mahu merampas kuasa di Malaysia.

Akibat nafsu yang begitu tinggi membuatkan DAPigs bagai nak Gila memainkan isu perkauman dimana sahaja mereka berada.

Antara yang disebut ialah mengenai MCA menjadi tunggangan UMNO. Mereka menjelaskan yang UMNO hanya mempergunakan MCA untuk memancing undi kaum Cina.

Sebagai contoh, situasi di Bentong menyaksikan doktrin DAPigs yang dimainkan kepada rakyat ialah mengenai cabaran YAB Menteri Besar Pahang kepada mereka.

Mereka tidak menjelaskan perkara tersebut sebagai cabaran dari BN. Sebaliknya, mereka menjaja cerita kononnya Orang Islam cabar DAPigs!!!

Tapi, doktrin ini dibuat dalam bahasa mereka. Maka, sebab itu orang Melayu sendiri tak tau apa yang diperjuangkan oleh DAPigs. Termasuklah dikalangan ahli - ahli PAS sendiri.

Memang wajar sangat sekiranya orang PAS memikirkan semula kedudukan mereka dalam Pakatan. Bukan untuk kepentingan Melayu. Tetapi demi perpaduan Ummah.

DAPigs jadi Angkuh disebabkan Islam tidak bersatu. Mereka berani cabar kesucian Islam kerana Islam di Malaysia ni berpecah belah.

Jadi, buat pemimpin - pemimpin PAS, sedar la diri sikit. Jangan la rasa diri tu besar sangat dengan hanya menjadikan Islam sebagai alat dalam permainan Politik mereka.

Jangan ingat kemenangan yang mereka perolehi adalah kerana Islam. Sesungguhnya Islam itu akan terus lemah sekiranya masih ada dikalangan umatnya yang berpecah belah. Kalau itu pun diorang masih tak nampak, tak tau la SH nak cakap apa lagi!!!
PETALING JAYA: Timbalan Presiden dan dua Naib Presiden PAS tewas pada PRU ke 13 semalam dengan DAP muncul sebagai parti pembangkang paling berkuasa di Parlimen.

Mohamad Sabu (Pendang), Husam Musa (Putrajaya) dan Salahuddin Ayob (Pulai) kalah dalam saingan kerusi Parlimen yang sekali gus melemahkan pengaruh PAS dalam Dewan Rakyat.

Pemenang terbesar adalah DAP dengan 38 kerusi Parlimen berbanding 28 pada tahun 2008. 

Prestasi PAS merosot. PAS mendapat 21 kerusi Parlimen kali ini berbanding 23 lima tahun lalu. PKR, walaupun bertanding jumlah kerusi yang paling tinggi, hanya menambah satu kerusi kepada 31 kali ini.

Cubaan bersama PAS, PKR untuk memintas pengaruh Umno di bandar dan luar bandar tidak berhasil, sebaliknya kedua-dua parti itu menyerahkan teraju pembangkang kepada DAP.

Imbangan baru kuasa ini membawa persoalan sama ada pakatan pembangkang akan mengekalkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang untuk satu lagi penggal.

Anwar sebelum ini berkata, jika gagal ke Putrajaya, beliau akan meneruskan kerjaya sebagai pensyarah di Perancis atau negara lain di Eropah. 
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. ABC!PRU DAH SELESAI.BN SUDAH MENANG.PEMBANGKANG SUDAH KALAH.SEKARANG,TIBA MASANYA KITA AJAR SIPEMBELOT NEGARA YG SELAMA INI KITA PERCAYAI!!AJAR ORG2 CINA DGN BOIKOT KEDAI2 MEREKA DAN PRODUK2 MEREKA!!ORG CINA KATA MEREKALAH YG MENGKAYAKAN MALAYSIA.MEREKA KATA MEREKALAH YG MENJANA EKONOMI MALAYSIA SEHINGGA PESAT MEMBANGUN.MEREKA KATA UMNO KUTIP DUIT CUKAI DARI MEREKA UNTUK DISUAP KE MULUT2 SULTAN2 MELAYU DAN RAKYAT MELAYU YG MALAS DAN BANGAP.MEREKA KATA SULTAN ZALIM KERENA TIDAK MEMBENARKAN ORG CINA JADI MENTERI BESAR.MEREKA KATA UMNO ZALIM KERANA MEMBULI ORG CINA DAN MENJADI TUAN KEPADA MEREKA.MEREKA DIDIK ANAK2 MEREKA SUPAYA BENCI UMNO DAN SULTAN2 MELAYU,MEREKA KATA,TANPA ORG CINA,ORG MELAYU TAK BOLEH HIDUP!!SEKARANG MARI KITA TUNJUKAN PADA MEREKA SIAPA YG TAK BOLEH HIDUP TANPA SIAPA!!BOIKOT PERNIAGAAN MEREKA!!BOIKOT PRODUK2 MEREKA!!AWASI ANAK2 KITA,JGN BENARKAN MEREKA MEMBELI,MEMBACA MAJALAH GEMPAK DAN BUKU2 NOVEL GRAPHIC KELUARAN SYARIKAT ART SQUARE CREATION SDN BHD YG DIMILIKI OLEH DAP!!BERSATULAH DEMI ISLAM!!BERJEMAAHLAH KERANA ALLAH!!DIDIK ANAK2 SUPAYA TIDAK MUDAH DIPERGUNA,DITIPU DAN DIBULI MASYARAKAT CINA YG ANGKUH DAN SOMBONG SERTA TAK MENGENANG BUDI!!MEREKALAH SEBENARNYA PENDATANG TANPA IZIN DI NEGARA INI!!KALAU DAH CINA,CINA JUGAKLAH!!KROIIIIHHH PTUIII!!

    BalasPadam
  2. Di harap pas dan bn dpt bergabong dlm PRU14 demi melayu dan islam. Coba kita lihat kerusi yg dap dpt dlm PRU13 .. Dah meningkat. Dia org nak pas bersama mereka hanya utk kepentingan dap demi memecah undi melayu. Mmg dah gila kuasa!! Tgk lah sokongan cina pasa dap yg melayu tak boleh pertikaikan. Melayu kena bersatu demi negara tercinta ini. Ingatlah masa depan anak cucu kita.

    BalasPadam
  3. Balun jer pengkhianat negara yg tak reti kenang jasa kerajaan. Bangsa ni mana ada kesetiaan pada negara. Hak tui!

    BalasPadam
  4. Aku setuju 100% dgn kata2 tanpa nama tu.Kerajaan sekarang tak payah le nak terhegeh2 nak jaga hati mereka.sememang nya mereka ini punya hati busuk penuh dgn sikap perkauman.AJAR MEREKA SECUKUPNYA.BIAR MEREKA TAHU DIMANA BUMI DIPIJAk,DISITU LANGiT DIJUNJUNG.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping