Khamis, Mei 30, 2013


Selama beberapa minggu yang lalu, puak - puak DAPigs ni meracau macam orang Gila kata diorang telah dikhianati oleh SPR dalam Pilihan Raya Umum yang lalu.

Puas satu Malaysia diorang pusing sambil menghasut rakyat dengan membuat dakwaan kononnya berlaku 'Blackout' dibeberapa tempat untuk beri kemenangan kepada BN.

Dah jadi macam langau yang dok sibuk menghurung sampah sarap dah dibuatnya. Lepas tu dok sibuk jugak tuduh orang lain kotor dan sebagainya.

Walhal diorang sendiri tak sedar yang diorng sendiri pun masih kotor dengan permainan Politik sendiri. Lagi diorang nak persoalkan pasal orang lain ke?

Dah berapa bulan dah pihak RoS mintak kerjasama dari Setiausaha Agung DAPigs tu agar menyerahkan senarai penuh perwakilan yang tak dapat hadir.

Kenapa sampai hari ini, Si Biawak Guan Eng tu masih jugak enggan menyerahkan senarai tersebut? Apa yang dia nak rahsiakan sangat dari pengetahuan orang?

Bila ditanya kenapa penjumlahan undi CEC itu berlaku kesilapan, Si Biawak Guan Eng tu boleh salahkan kesilapan teknikal dan sistem komputer yang digunakan.

Semudah itu je jawapan dan alasan yang mampu diberikan oleh Si Biawak Guan Eng ni semata - mata untuk mengelakkan diri dari menyerlahkan Kebenaran dimata rakyat.

Jadi, nak heran apa kalau diorang buat alasan yang lebih kurang yang sama untuk menidakkan keGAGALan mereka dalam Pilihan Raya Umum yang lepas?

Bila ditanya kenapa mereka kalah, diorang kata ianya disebabkan kesilapan teknikal dimana pihak SPR berpakat untuk membuatkan Pusat Penjumlahan Undi 'Blackout'.

Itu tuduhan yang dibuat untuk memburuk - burukkan Suruhanjaya Pilihan Raya yang menguruskan PRU baru - baru ini. Kan lebih kurang sama je alasan diorang tu?

Yang paling menyedihkan, puak - puak DAPigs ni bukannya bertujuan nak menipu rakyat. Sebaliknya diorang nak tipu ahli - ahli parti diorang sendiri.

Kalau dah ahli parti pun dengan mudah dapat diorang kencing hidup - hidup, inikan pulak rakyat biasa macam kita ni. Lagi la mudah diorang nak TIPU!!! Tu pasal la ramai orang Cina pun kena kencing dengan diorang dalam Pilihan Raya Umum yang lepas!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Kawan gua Cina ada berkata ... "Cina kalau tak menipu, tak berbohong bukan Cina namanya"

    Jadi untuk menutup segala penipuan yang telah dilakukan, mereka akan menuduh orang lain menipu. Lama dah tahu strategy DAP/PR ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping